خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، سایت «اف‌ایکس استریت» در یادداشتی با بررسی رویدادهای هفتگی پیرامون فلزات گرانبها نوشت: 

قیمت طلا از بالاترین سطح هفتگی که در اوایل جمعه ثبت شد، عقب نشینی کرد و تا پایان معاملات اواسط روز اروپا در حالت تدافعی باقی ماند. به نظر می‌رسد که در حال حاضر، طلا (XAU/USD) یک برد سه روزه را پشت سر گذاشته و دقیقاً بالاتر از سطح 1750 دلار قرار دارد. با این حال، این روند نزولی، دنباله‌ای ندارد و قبل از اینکه تأیید روند صعودی دو روزه از منطقه‌ی 1725 دلاری یا پایین‌ترین قیمت دو هفته‌ای که چهارشنبه به ثبت رسید، از تک و تا بیفتد، احتیاط را ایجاب می‌کند.

افزایش اندک دلار آمریکا و ریسک مثبت بر قیمت طلا تاثیر می‌گذارد

دلار آمریکا در بحبوحه‌ی افزایش اندک بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده، برخی از خریدها را جذب می‌کند که به نوبه‌ی خود، به عنوان یک عامل کلیدی و یک باد مخالف برای قیمت طلای دلاری در نظر گرفته می‌شود. جدای از این، به نظر می‌رسد که لحن کلی مثبت در اطراف بازارهای سهام، تقاضا برای طلای امن را کاهش می‌دهد. با این اوصاف، تقویت انتظارات برای تشدید سیاست میانه‌رویی از سوی فدرال رزرو، مانع از هر گونه افزایش معنی‌دار دلار می‌شود و البته گامی در مسیر کاهش نزولی فلز زرد غیر بازده برمی‌دارد.

طلای دلاری
سیگنال‌های مخالف توسط فدرال رزرو به عنوان یک باد موافق برای قیمت طلا عمل می‌کند

در واقع، صورتجلسه کمیته بازار آزاد فدرال ماه نوامبر (FOMC) که در روز چهارشنبه منتشر شد، حاکی از رضایت مقامات از اوضاع تورمی بود که این امر می‌تواند تا حدی مانع افزایش نرخ شود. اما از سوی دیگر، سیگنال مخالف روایت اوج تورم را تایید کرد و منجر به شرط‌بندی برای افزایش نسبتاً کوچکتر نرخ 50 واحدی در ثانیه در نشست بعدی سیاست FOMC در دسامبر شد. این امر به نوبه‌ی خود، بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت ایالات متحده را به پایین‌ترین سطح خود از اوایل اکتبر رساند که می‌تواند منجر به محدودشدن دلار آمریکا شود.

مشکلات ناشی از کووید 19 چین به محدود‌کردن ضرر قیمت طلا کمک می‌کند

علاوه بر این، بدترشدن وضعیت کووید-19 در چین و اعمال قرنطینه‌های جدید نیز ممکن است از پناهگاه امن طلا (XAU/USD) حمایت کند. در غیاب هر گونه انتشار اقتصادی مهم در بازار، معامله‌گران ممکن است چندان بر سر قیمت طلا در میان حجم معاملات نسبتاً کمتر در آخرین روز هفته حساب باز نکنند. با این وجود، این فلز گرانبها همچنان در مسیر رسیدن به سودهای هفتگی متوسط ​​قرار دارد، زیرا تمرکز بر روی انتشارات کلان مهم ایالات متحده در هفته‌ی آینده معطوف شده است.

محدودیت کووید حامی طلا

معامله‌گران اکنون برای انگیزه‌های تازه به دنبال داده‌های کلان کلیدی هفته‌ی آینده ایالات متحده هستند

جدای از این، معامله‌گران از گزارش تولید ناخالص داخلی اولیه سه ماهه سوم در روز چهارشنبه و شاخص اصلی قیمت PCE - شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو - در روز پنج‌شنبه، سرنخ خواهند گرفت. این موضوعات، همراه با سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، نقشی کلیدی در تأثیرگذاری بر پویایی کوتاه‌مدت قیمت دلار آمریکا خواهد داشت و انگیزه‌ی جهت‌گیری جدیدی برای قیمت طلا ایجاد خواهد کرد.

چشم‌انداز تکنیکال قیمت طلا

از منظر تکنیکال، اکنون به نظر می‌رسد هر لغزش متعاقبی به زیر سطح 1750 دلار، حمایت مناسبی در نزدیکی منطقه‌ی 1735 الی 1736 دلار پیدا کند. حمایت مربوطه‌ی بعدی برای قیمت طلا در نزدیکی منطقه‌ی 1725 دلار تعیین شده است که پایین‌ترین سطح دو هفته‌ای تلقی می‌شود که در روز چهارشنبه ثبت شد. یک شکست متقاعدکننده به زیر رقم دوم ممکن است باعث برخی فروش‌های تکنیکال شود و قیمت‌های نقطه‌ای را بیشتر به سمت مرز 1700 دلار بکشاند.

تحلیل تکنیکال طلا

از طرف دیگر، منطقه‌ی 1760 الی 1762 دلاری اکنون به عنوان یک مانع فوری ظاهر شده است. برخی از خریدهای متعاقب به عنوان یک محرک جدید برای گاوها و افزایش قیمت طلا به مرز 1772 دلاری در نظر گرفته می‌شود. این حرکت ممکن است در مسیر رسیدن به منطقه 1786 دلاری یا بالاترین سطح از اواسط آگوست - که اوایل این ماه را لمس کرد- به سمت منطقه‌ی 1778 دلاری امتداد یابد.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین