خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین‌تلگراف، بر اساس داده‌های موسسه‌ی تحلیل بلاک چین گلسنود، علی‌رغم تشدید آشفتگی و نوسان‌های قیمت ارزهای دیجیتال در بازار کریپتو، سرمایه‌گذاران خُرد بیت کوین (BTC) اقبال خوبی به این ارز دیجیتال نشان می‌دهند. با سقوط قیمت در بازار، صاحبان کیف‌های پول با موجودی کم‌تر از بیت کوین تصمیم به خرید گرفته‌اند تا بتوانند موجودی‌شان را دست‌کم به 1 بیت کوین کامل برسانند.

شمار آدرس‌های مربوط به بلاک چین بیت کوین که دارای ۱ کوین کامل یا بیش‌تر هستند، به بالاترین حد تاریخی خود رسیده است. شمار کیف‌های پولی که دست‌کم 1 بیت کوین کامل یا بیش‌تر را در خود جای داده‌اند، به 950,000 رسیده است.

شمار آدرس‌های حاوی بیش از 1 بیت کوین

جیک وودهاوس، نویسنده، کارآفرین و مجری پادکست «بیت کوین»، به کوین تلگراف گفت: «از نظر افراد کم‌تجربه و آماتور در بازار، قیمت یک دارایی منعکس‌کننده‌ی ارزش آن دارایی است. با این حال، قیمت یک دارایی را نباید با ارزش آن دارایی اشتباه گرفت. داده‌های بازار بیت کوین در روزهای اخیر نیز نشان‌دهنده‌ی همین مسئله هستند.»

به اعتقاد وی، «مردم عادی در سراسر جهان به تازگی اقبال خوبی به بیت کوین نشان می‌دهند، زیرا شرایط کنونی را فرصت مناسبی برای خرید و انباشت بیت کوین در سطوحی نزدیک به کف می‌بینند. در عین حال، بسیاری از افراد نیز تصور می‌کنند کاهش قیمت بیت کوین به معنی کاهش ارزش آن است. جریان اصلی بازار به اشتباه اعتقاد دارد، بیت کوین مرده است. ... ولی آیا واقعا این‌طور است؟ اکنون، معلوم است که بسیاری از افراد معمولی در دنیا مخالف این عقیده هستند.»

با توجه به ورشکسته شدن برخی از شرکت‌های نامدار در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال، مردم و سرمایه‌گذاران اقبال کم‌تری به صرافی‌ها نشان می‌دهند. بسیاری از افراد اکنون تصمیم گرفته‌اند، بیت کوین و دارایی‌های دیجیتال‌شان را نزد خودشان نگه دارند. همین مسئله، باعث کاهش موجودی بیت کوینِ صرافی‌ها شده است. در عین حال، شمار آدرس‌های حاوی یک بیت کوین کامل نیز افزایش داده است. این مسئله ثابت می‌کند که مردم از بیت کوین ناامید نشده‌اند، بلکه فقط تصمیم گرفته‌اند بیت‌ کوین‌های‌شان را نزد خودشان نگه دارند.

هم‌اکنون، در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 9:30 روز شنبه 5 آذر - بیت کوین با 1.40 درصد افزایش نسبت به روز گذشته با قیمت 16,637 دلار معامله می‌شود. ارزش کل بازار بیت کوین نیز به همین نسبت افزایش یافته و اکنون به 319,808,450,675 دلار رسیده است. با وجود این، حجم کل معاملات در بازار بیت کوین 22.34 درصد کاهش یافته است. حجم معاملات بیت ‌هم‌اکنون 19,162,612,687 دلار است.

نمودار قیمت بیت کوین

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین