خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت»، یورو در ادامه‌ی روند خوش‌بینانه‌ی اخیر حرکت می‌کند و در روز چهارشنبه یورو/دلار آمریکا را تا منطقه 1.0350 بالا می‌برد، سطحی که به نظر می‌رسد با مقاومت اولیه مواجه شده است.

یورو/دلار (EUR/USD) بر روی داده‌های فدرال رزرو متمرکز است

یورو/دلار آمریکا برای دومین جلسه‌ی متوالی در برابر پس‌زمینه‌ی فشار فروش مجدد در دلار، پیشرفت قابل توجهی را از خود نشان می‌دهد؛ البته به نظر می‌رسد ارز آمریکایی به دلیل فقدان کشش بازدهی ایالات متحده نیز تحت تأثیر قرار گرفته است.

و اما در بازار بدهی آلمان، بازده کلیدی اوراق قرضه 10 ساله درست زیر معیار 2.0 درصد ثابت باقی می‌ماند.

ناگفته نماند هیچ واکنش معناداری در این جفت‌ارز به نتایج ترکیبی از گزارش PMI های پیشرفته در آلمان و یورولند برای ماه نوامبر وجود ندارد. در واقع، PMI تولید در آلمان 46.7 (از 45.1) و در بلوک یورو 47.3 (از 46.4) بود، در حالی که شاخص خدمات در این مناطق، به ترتیب ارقام 46.4 (از 46.5) و 48.6 (از 48.6) را به نمایش گذاشت.

انتظار می‌رود بعداً در ایالات متحده، تمام توجهات حول انتشار صورتجلسات کمیته آزاد فدرال (FOMC) معطوف شود که بی‌شک عواملی همچون اظهارات اولیه، سفارش‌های کالاهای بادوام، گزارش‌های PMI، فروش خانه‌های جدید و احساسات نهایی مصرف‌کننده در نحوه‌ی تصمیم‌گیری در مورد آن مؤثر خواهند بود.

در اطراف یورو چه چیزی را باید جستجو کرد

یورو/دلار (EUR/USD) با نرخ ثابت معامله می‌شود و به اواسط 1.0300 می‌رسد، زیرا احتیاط دلار آمریکا را قبل از انتشار صورتجلسه فدرال رزرو زیر ذره‌بین نگه می‌دارد.

دلار زیر ذره‌بین

در این بین، انتظار می‌رود که ارز اروپایی از نزدیک پویایی دلار، نگرانی‌های ژئوپلیتیکی و اختلاف‌نظر فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا را دنبال کند. علاوه بر این، درحال حاضر محرک اصلی و انحصاری حرکت قیمت (پرایس اکشن) این جفت ارز، ارزش‌گذاری مجدد بازارها از یک محور بالقوه در سیاست‌گذاری فدرال رزرو است.

اگر گذری در منطقه یورو داشته باشیم، گمانه‌زنی‌ها در مورد رکود بالقوه در این منطقه، به عنوان یک باد مخالف داخلی کلیدی در چشم‌انداز کوتاه‌مدت یورو ظهور می‌یابد.

گذشته از این‌ها، افزایش خطرات رکود، تأثیر تنش در اوکراین، تأثیر بحران مداوم انرژی بر چشم‌انداز رشد، دورنمای تورم منطقه و خطرات ناشی از افزایش تورم می‌توانند برخی مسائل برجسته پیرامون ارز اروپایی باشند.

سطوح EUR/USD برای دیده‌بانی

تاکنون، این جفت در سطح1.0312، تا 0.09% افزایش یافته است و با سد صعودی بعدی در 1.0395 (میانگین متحرک ساده 200 روزه) جلوتر از 1.0481 (سقف ماهانه 15 نوامبر) و در نهایت سطح گرد 1.0500 روبرو می‌شود. از سوی دیگر، شکاف 1.0222 (کف هفتگی 21 نوامبر) رقم 1.0023 (میانگین متحرک ساده 100) را در مسیر رقم 0.9935 (کمترین سطح 10 نوامبر) هدف قرار خواهد داد.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین