خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از رویترز، روبل روسیه روز چهارشنبه افزایش یافت؛ این در حالی بود که در آستانه‌ی برگزاری سه حراج اوراق قرضه‌ی خزانه OFZ توسط وزارت دارایی، بازار منتظر اطلاعاتی در مورد سقف قیمتی صادرات نفت روسیه بود.

در ساعت 0802 به وقت گرینویچ، روبل 0.3 درصد در برابر دلار تا سطح 60.48 تقویت شد و 0.1 درصد از دست داد و در برابر یورو، با مبلغ 62.37 معامله شد. از سوی دیگر، در برابر یوان 0.3% تقویت شد و به 8.45 رسید.

نفت خام برنت، معیار جهانی برای صادرات اصلی روسیه، با 0.9 درصد افزایش به 89.1 دلار در هر بشکه رسید.

 صادرات نفت

روسیه پس از یک وقفه‌ی چند ماهه، در هفته‌های اخیر، استقراض داخلی خود را به شدت افزایش داده است. وزارت دارایی در حراج‌های هفته‌ی گذشته حجم بی‌سابقه‌ای از بدهی‌های دولت را در یک روز فروخت و بار دیگر در روز چهارشنبه، سه فقره از اوراق را در حراجی‌ها ارائه خواهد کرد.

گفتنی است که معامله‌گران منتظر اعلام سقف قیمتی گروه هفت برای صادرات نفت روسیه هستند که قرار است در 5 دسامبر به عنوان بخشی از تحریم‌های مسکو، اجرا شود.

بانک سرمایه‌گذاری سینارا در یادداشتی اعلام کرد که ابهام پیرامون صادرات نفت روسیه بر بخش نفت و گاز بازارهای سهام روسیه تاثیر گذاشته است، البته اعلام سقف قیمت امروز باید شفافیت ایجاد کند.

اما در بازار سهام، شاخص سهام روسیه پایین‌تر بود. شاخص RTS بر اساس دلار با 0.6 درصد کاهش به 1136.1 واحد رسید. به علاوه، شاخص MOEX روسیه مبتنی بر روبل با 0.7 درصد کاهش به 2181.2 واحد رسید.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین