خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کریپتونیوز، تصمیم ایلان ماسک برای پرداخت 44 میلیارد دلار بابت خرید غول رسانه‌ای توییتر یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های سال 2022 لقب گرفته است. این خرید بحث‌برانگیز چنان هیاهویی در جامعه‌ی کریپتو ایجاد کرد که قیمت دوج کوین (DOGE) ناگهان به شکل عجیبی افزایش یافت. پیش از این اتفاق، دوج کوین کم‌ترین نوسان قیمت را تجربه کرده بود؛ تا حدی که بسیاری از افراد جامعه‌ی کریپتو آن را «توکن مرده» لقب داده بودند.

ارزش دوج کوین در واکنش به هر توییت ایلان ماسک، به شدت دچار نوسان می‌شود. به عنوان مثال، وی در سال 2021 دوج کوین (DOGE) را یک «ارز دیجیتال مردمی» معرفی کرد؛ همین مسئله باعث شد ارزش این کوین تا 4,000٪ افزایش یابد.

هم‌چنین، شرکت خودروسازی تسلا تحت رهبری ایلان ماسک از ژانویه‌ی 2022، دوج کوین (DOGE) را به عنوان یک پول معتبر برای فروش محصولات خود مورد پذیرش قرار می‌دهد. به علاوه، مشتریان برای خرید عطر ایلان ماسک با نام «Burnt Hair» نیز می‌توانند دوج کوین پرداخت کنند.

بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند که با فروکش کردن هیجان‌های مربوط به خرید توییتر توسط ایلان ماسک، قیمت دوج کوین نیز کاهش یابد. این اتفاق افتاد. ولی اندکی بعد، کل بازار کریپتو تحت تاثیر یک فاجعه‌ی بزرگ - فروپاشی اف‌تی‌ایکس - قرار گرفت و قیمت ارزهای دیجیتال به شدت سقوط کرد. دوج کوین نیز از این طوفان در امان نماند. اکنون، ظاهرا طوفانی دیگر در راه است. شرکت جنسیس، پلتفرم وام‌دهی ارزهای دیجیتال، به شدت دچار بحران نقدینگی شده و در آستانه‌ی ورشکستگی است. بسیاری از تحلیلگران گفته‌اند، غرق شدن کشتی جنسیس بسیاری از بخش‌های بازار کریپتو را نیز به زیر آب خواهد کشاند.

هم‌اکنون در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 10:30 روز چهارشنبه 2 آذر - دوج کوین با 8.10 درصد افزایش نسبت به روز گذشته با قیمت 0.08132 دلار معامله می‌شود. با این حال، ارزش آن نسبت به هفته‌ی گذشته 7.59 درصد کاهش یافته است. با افزایش قیمت دوج کوین در روز جاری، ارزش کل بازار این میم کوین نیز با 8.26 درصد افزایش به 10,791,630,764 دلار رسیده است. حجم معاملات بیست و چهار ساعته‌ی دوج کوین نیز 4.40 درصد افزایش یافته است. هم‌اکنون، حجم معاملات این میم کوین 610,528,028 دلار است.

نمودار قیمت دوج کوین

در نمودار 4 ساعته‌ی دوج کوین یک الگوی مثلث نزولی با مقاومت 0.0832 دلار و حمایت نزدیک به 0.075 و 0.0710 دلار تشکیل شده است. خط روند نزولی این الگوی مثلث نزولی در حال ایجاد سطح مقاومت قدرتمندی در حوالی 0.0832 دلار است. وقوع یک بریک‌اوت صعودی از این سطح می‌تواند قیمت دوج کوین را تا 0.0870 دلار افزایش دهد.

نمودار تکنیکال دوج کوین

عبور دوج کوین از سطح 0.0870 دلار به سمت بالا می‌تواند قیمت این میم کوین را به سمت 0.0910 دلار هدایت کند. با وجود این، دوج کوین پیش از شروع هرگونه حرکت صعودی، ابتدا باید از میانگین متحرک 50 روزه در 0.083 دلار عبور کند.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین