خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از وب‌سایت «اف ایکس استریت»، جفت ارز دلار آمریکا/ین ژاپن (USD/JPY) هفته گذشته افزایش شدیدی را تجربه کرده و امروز هم به روند صعودی خود ادامه داد. در معاملات بازار اروپا، ین با 0.51 درصد افزایش به رنج 148.23 رسیده و در این میزان معامله شد.

با ادامه سیاست های بانک مرکزی ژاپن (BOJ)، ارزش ین کماکان کاهش می یابد
همه نگاه ها به جلسه نرخ بهره بانک مرکزی ژاپن بود که در روز جمعه به پایان رسید. بانک مرکزی ژاپن (BOJ) مواضع سست خود را حفظ کرد، موضوعی که پیش‌بینی شده و به هیچ عنوان دور از انتظار نبود. رئیس کل بانک مرکزی ژاپن (کورودا) گفت که در حال حاضر ژاپن هیچ برنامه‌ای برای افزایش نرخ بهره یا تغییر سیاست کلی خود ندارد.

بانک مرکزی سال‌هاست که سیاست فوق‌العاده سست را حفظ کرده است، اما گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه بانک مرکزی ممکن است تغییراتی ایجاد کند، وجود دارد، زیرا ین سقوط کرده و تورم بالاتر از سال‌های گذشته است. اظهارات کورودا آب سردی بر هر نوع پیش‌بینی و گمانه زنی بود، زیرا بانک مرکزی ژاپن همچنان بر حمایت از اقتصاد ضعیف خود با استفاده از یک سیاست فوق‌العاده انعطاف پذیر متمرکز است. واضح است که «بانک مرکزی ژاپن» (BoJ) هیچ علاقه‌ای به افزایش نرخ‌ها برای حمایت از ین ندارد، اگرچه کورودا اذعان نمود که سقوط سریع ین «منفی و نامطلوب» است.

به این ترتیب و با توجه به سخنان کورودا (رئیس بانک مرکزی ژاپن) سرمایه گذاران تحت‌تاثیر قرار نگرفته و ین در روز جمعه نزدیک به 1% سقوط کرد.

در ایالات متحده، به طور گسترده‌ای انتظار می‌رود که فدرال رزرو نرخ بهره را در روز چهارشنبه 0.75 درصد افزایش دهد. تورم اندکی کاهش یافته است، اما تورم اصلی در حال افزایش بوده است، که این امیدها را مبنی بر اینکه آمارهای قوی ممکن است فدرال رزرو را برای کاهش سیاست انقباضی پولی ترغیب کند، از بین برده است.

شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو، در ماه سپتامبر 5.1 درصد افزایش یافت که نسبت به 4.9 درصد ماه اوت افزایش داشته و اندکی از مقدار پیش بینی شده 5.2 درصدی کمتر بود. فدرال رزرو همچنان نرخ تورم را به صورت صعودی ارزیابی می‌کند و بعید است که نرخ ها را کاهش دهد مگر اینکه قانع شود که تورم به اوج خود رسیده است. در این صورت سرعت افزایش نرخ های بهره را کاهش خواهد داد.

نمودار تحلیل ین ژاپن

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین