خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از وب‌سایت «اف ایکس امپایر»، فلز زرد بار دیگر به سوددهی رسیده است، گرچه صعود اندک طلا مبتنی بر ضعف دلار و کاهش ارزش آن می‌باشد.

همبستگی طلا در مقابل دلار آمریکا

نمودار طلا در برابر دلارمعاملات آتی طلا بر اساس فعا‌لترین قرارداد دسامبر بورس Comex،  در حدود 11.20 دلار افزایش یافته و در  رنج 1669.70 دلار ثابت شده است. نکته قابل توجه، بالاترین قیمت روزانه 1679.40 دلاری بود که درست زیر سطح اول مقاومت در 1680 دلار قرار گرفت. با این حال، یک بار دیگر می‌توانیم ببینیم که اگرچه سود طلا به سوددهی رسیده، اما کاملاً مبتنی بر ضعف دلار است. 

نمودار شاخص دلار

تا ساعت 16:05 به وقت گرینویچ، شاخص دلار 1.290 واحد یا 1.16 درصد کاهش یافت و روی 109.54 ثابت شد. طلای نقطه ای در حال حاضر 1665 دلار با سود خالص 11.90 دلار ثابت شده است. با این حال، همانطور که اخیراً چندین بار دیده‌ایم، ضعف دلار بود که قیمت طلا را 17.20 دلار افزایش داد و فشار فروش، طلا را 5.30 دلار کاهش داد.

می توان به وضوح مشاهده کرد که فعالان بازار همچنان تمرکز اصلی خود را بر روی سرعت و میزان افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، معطوف داشته اند. به طور گسترده پذیرفته شده است که فدرال رزرو در ماه نوامبر نرخ بهره را 75 واحد افزایش خواهد داد و در حال حاضر این نرخ در قیمت گذاری بازار لحاظ شده است. همچنین بازار به طور گسترده پذیرفته است که فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر «کمیته بازار آزاد فدرال» (FOMC) ادامه خواهد داد.

نمودار مستطیلی طلا

در هر حال، هیچ توافق قطعی در مورد اندازه افزایش نرخ در دسامبر وجود ندارد. با توجه به ابزار FedWatch CME، احتمال 7.2% وجود دارد که نرخ بنچمارک فدرال رزرو بین 400 تا 425 واحد باشد، احتمال 55.0% هم وجود دارد که نرخ های بهره فدرال رزرو بین 425 تا 450 واحد باشد. نکته جالب توجه اینجاست که با احتمال 37.7% پیش بینی شده است که تا پایان سال نرخ معیار به 450 تا 475 واحد برسد. 

عدم قطعیت در مورد میزان افزایش نرخ بهره مستقیماً با آمارهایی مرتبط است که فدرال رزرو براساس آنها تصمیم گیری های خود را انجام می دهد. این هفته گزارش های مهمی ارائه خواهد شد که به شکل‌گیری تصمیم فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره در نوامبر و دسامبر کمک می‌کند.

روز پنجشنبه، آمریکا آمارهای مربوط به تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم و همچنین ارقام به روز شده در مورد بدهی ملی آمریکا را منتشر خواهد کرد. روز جمعه دولت گزارش خود را در مورد اعداد اصلی تورم یا PCE منتشر خواهد کرد. این می تواند سرنخ خوبی برای پیش‌بینی رفتارهای آتی فدرال رزرو را در دسترس قرار دهد.

مهمترین مسئله این است که اقتصاددانان و تحلیلگران انتظار دارند شاهد انقباض اقتصادی بر اساس افزایش سریع نرخ بهره باشند که در ماه مارس آغاز شد. و این نگرانی همچنان وجود دارد که پس از همه افزایش‌های نرخ بهره توسط فدرال رزرو، گزارش جمعه فدرال رزرو نشان دهد که اقدامات فدرال رزرو تنها اثر اسمی بر کاهش تورم داشته است.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین