خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از وب‌سایت «اف‌ایکس امپایر»، بازارهای نقره در طول هفته از سطح حیاتی 18 دلار جهش کردند،  زیرا این منطقه همچنان از سطح حمایت عمده‌ای برخوردار است.


تحلیل تکنیکال هفتگی نقره

نقره در طول هفته از سطح 18 دلار جهش کرد، زیرا بانک مرکزی ژاپن در روز جمعه برای حفظ ارزش ین در برابر دلار آمریکا مداخله ارزی نموده و شروع به فروش دلار نمود. هر چند این امر مستقیما بر بازار نقره تاثیر نمی‌گذارد، اما تا حدودی بر دلار آمریکا تاثیر گذاشته و از این طریق تغییراتی را در قیمت فلزات گرانبها همچون طلا و نقره ایجاد می‌کند. صرف نظر از این، سطح 18 دلار منطقه بسیار مهمی است که باید به آن توجه زیادی داشت، چرا که اگر به پایین‌تر از این حد سقوط کنیم، به احتمال زیاد شاهد افت نسبتا شدیدی خواهیم بود. در صورت شروع روند نزولی، سطوح پایین‌تر، 16 دلار و سپس 15 دلار خواهد بود. 
به خاطر داشته باشید که بازار احتمالاً همچنان شاهد نوسانات زیادی خواهد بود و البته همبستگی منفی با نرخ بهره و دلار آمریکا خواهد داشت. به خاطر داشته باشید که تورم همچنان در حال افزایش است، بنابراین فدرال رزرو باید هر کاری که لازم است برای مبارزه با تورم انجام دهد و بنابراین سیاست پولی همچنان بسیار تهاجمی خواهد بود.

نقرهدر این مقطع، من فکر می‌کنم در شرایطی هستیم که بازار همچنان یک سناریوی «محو شدن رالی» است و سطح 20 دلار یک سطح مقاومتی اصلی است. میانگین متحرک نمایی 50 هفته ای شکسته شده و در حال نزدیک شدن به میانگین متحرک نمایی 200 هفته ای است. و این نشان می دهد که در آستانه یک شکست از موقعیت کنونی هستیم. آنچه مسلم است تا زمانی که سیاست پولی فدرال رزرو ثابت بماند (افزایش نرخ بهره در جهت مبارزه با تورم)، خرید نقره ریسک بالایی خواهد داشت.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که نقره یک فلز صنعتی است. بنابراین ممکن است تقاضای جهان آن کاهش یابد که این به نوبه خود بر قیمت ها اثر گذار خواهد بود. 

نمودار تکنیکال نقره

در لحظه نگارش این مقاله (ساعت 11 روز 30 مهرماه) نقره در رنج قیمتی 19.41 دلار در بازارهای جهانی معامله می‌شود. بخش اعظمی از این جهش قیمت مربوط به سیگنال‌های تغییر رویه فدرال رزرو، در رابطه با روند کلی افزایش نرخ بهره در ماه‌های آتی است. به گزارش وال استریت ژورنال، اعضای کمیته بازار آزاد فدرال احتمالا در اوایل ماه نوامبر یک افزایش نرخ بهره 75 واحدی را اعلام و پس از آن رویه افزایش نرخ بهره‌ها،  سرعت کمتری را در پیش خواهد گرفت.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین