خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از وب‌سایت «اینوستینگ»، طلا در وضعیتی قرار گرفت که می‌توانست برای مدتی ثبات یافته و فقط اندکی کاهش یابد. اما مسیر دیگری را انتخاب و به پایین ترین سطح ماهانه خود رسید. آیا طلا بیش از این کاهش خواهد یافت؟

نمودار شاخص دلار

دیروز در بازار شاهد اتفاق خاصی نبودیم و شاخص دلار هم صرفا در طی معاملات شبانگاهی خود افزایش اندکی نشان داد. بنابراین، طلا دلیل خوبی داشت که دیروز روند خاصی نداشته باشد و امروز فقط اندکی کاهش یافت تا به پایین‌ترین سطح ثبت شده ماهانه خود برسد. 

نمودار روزانه طلا

حرکت رو به پایین طلا نه توسط شاخص دلار و نه بازار سهام تایید و پشتیبانی نمی‌شود. به نظر می‌رسد که طلا به سادگی می‌خواهد کاهش یابد. از آنجا که فلز زرد اخیرا به زیر یک منطقه حمایتی قوی (که سپس به عنوان مقاومت تایید شد) شکسته شده است، بنابراین می‌تواند به زودی به میزان قابل توجهی سقوط کند.

در حال حاضر چشم بازار به آمارهای اقتصادی آمریکاست. چرا که با توجه به سیاست انقباضی فدرال رزرو، این انتظار وجود داشته که رشد و فعالیت در بخش تولید کاهش یابد که اینچنین نیز بوده است. باید دید که این سیاست‌ها تا چه حد بر اقتصاد آمریکا در ماه اکتبر اثر‌گذار بوده است. آمارهای ضعیف اقتصادی می‌تواند یک باد مناسب برای طلا باشد.

همگی آنچه گفته شد به این معناست که بدتر شدن گزارشات مربوط به اقتصاد آمریکا، می‌تواند فدرال رزرو را مجبور کند که در سیاست‌های انقباضی خود تجدید نظر کرده و چرخه افزایش نرخ بهره تهاجمی خود را اندکی کند نماید.

مصاحبه تعدادی از مقامات «کمیته بازار آزاد فدرال» (FOMC) در این هفته به احتمال زیاد محرک‌های احساسات بازار را فراهم می‌کند. سوالی که در حال حاضر مطرح است، این است که: آیا فدرال رزرو در جلسه بعدی خود نرخ بهره را به میزان 75 واحد افزایش خواهد داد؟ (حتی سیگنال این میزان نرخ بهره، فشار نزولی را به بازار طلا وارد خواهد کرد) یا اینکه تا حدی از سیاست‌های تهاجمی خود عقب‌نشینی می‌کند؟ (چنین روندی می‌تواند روند قیمتی فلز گرانبها را تا حدودی بهبود بخشد).

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین