خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «کیتکو»، در روز پنجشنبه 27 اکتبر، جدیدترین آمار مربوط به تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم آمریکا منتشر خواهد شد. اقتصاددانان و سرمایه گذاران به دنبال این هستند که ببینند انقباض اقتصادی بین سه ماهه دوم و سه ماهه چقدر عمیق بوده است. فدرال رزرو به طور تهاجمی نرخ بهره را افزایش داده است. همگی این افزایش نرخ بهره‌ها، به منظور پایین آوردن سطح فعلی تورم بوده است. 

آمریکا عملا وارد رکود اقتصادی شده‌است. اگر مشخص شود که تولید ناخالص داخلی در سه ماهه سوم کاهش بیشتری داشته است، این سومین سه ماهه متوالی خواهد بود که در آن تولید ناخالص داخلی آمریکا کاهش می‌یابد.

نمودار آتی طلا

پیش‌بینی می‌شود که فدرال رزرو به افزایش نرخ بهره در نشست‌های نوامبر و دسامبر «کمیته بازار آزاد فدرال» (FOMC) ادامه داده و در مجموع 150 واحد در دو جلسه آخر سال نرخ بهره را بالا ببرد. این باعث می‌شود که نرخ وجوه فدرال رزرو بین 450 تا 475 واحد افزایش یابد. جدیدترین ارقام فدرال رزرو نشان داد که ترازنامه آن تنها اندکی کاهش یافته است و از حدود 8.7 تریلیون دلار در اوج خود به سطح فعلی خود در  8.3 تریلیون دلار کاهش یافته است.

نرخ‌های بهره 4 و نیم تا 5 و نیم درصد برای مدت طولانی ناپایدار هستند، زیرا هزینه خدمات بدهی فدرال را افزایش می‌دهد. این سوال پیش می‌آید که آیا فدرال رزرو سیاست‌های پولی بسیار جنگ طلبانه فعلی خود را تعدیل می‌کند یا حداقل افزایش نرخ بهره را پس از دسامبر متوقف می‌کند؟ مهم‌تر از آن، حفظ نرخ‌های بهره در سطوح بالا، تأثیرات بسیار زیان‌باری بر توانایی دولت برای پرداخت سود خواهد داشت.

از زمانی که فدرال رزرو شروع به افزایش نرخ‌ها در مارس سال جاری کرد، شاهدیم که هم قیمت طلا و هم نقره تحت فشار قرار گرفته‌اند. طلا از بالاترین قیمت 2078 دلار در ماه مارس به پایین‌ترین حد اخیر خود یعنی کمی بالای 1620 دلار معامله شده است. به عبارت دیگر، طلا با کمی بیش از 22 درصد کاهش از اوج ماه مارس به پایین‌ترین سطح پایان سپتامبر رسیده است.

نمودار آتی نقره

نقره نزول بسیار عمیق‌تری را از بالاترین رقم ماه مارس سال جاری یعنی 27.45 دلار در هر اونس تجربه کرده و به قیمت 18.68 دلار رسیده و معامله می‌شود. این کاهش به میزان بیش از 32 درصد در هر اونس نقره بوده است. چشم‌انداز کوتاه مدت قیمت طلا و نقره با توجه به افزایش نرخ بهره آتی فدرال رزرو در اوایل نوامبر و ماه دسامبر نزولی است.

کاهش طلا و نقره در سال جاری قابل توجه بوده است و سوال این است که آیا گزارش هفته آینده دولت در مورد تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم بر احساسات بازار برای فلزات گرانبها تأثیر می‌گذارد یا خیر.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین