خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، سرمایه‌گذاران ریپل (XRP) امیدوار هستند در صورت پیروزی ریپل لبز در نبرد حقوقی خود علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) - که مدت‌ها است به طول انجامیده - این توکن بتواند در ماه‌های پایانی سال 2022 شاهد افزایش قیمت قابل توجهی باشد. 

قاضی پرونده‌ی شکایت ریپل لبز از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، در 29 سپتامبر (7 مهر) دستور داد تا اسناد مربوط به اظهارات تعیین‌کننده‌ی ویلیام هینمن، یکی از مدیران سابق این کمیسیون، درباره‌ی ارزهای دیجیتال منتشر شوند.

مسئولان ریپل معتقد هستند که هینمن ممکن است در برخی اسناد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تاکنون مخفی نگه داشته، مستقیما به این موضوع اشاره کرده باشد که اتریوم (ETH)، توکن بومی بلاک چین اتریوم، جزء اوراق بهادار نیست. استدلال مسئولان ریپل لبز این است که وی طی یک سخنرانی در ژوئن 2018 همین مطالب را به زبان آورده بود.

مسئولان ریپل قصد دارند از اظهارات و نوشته‌های هینمن به عنوان مدرکی استفاده کنند که نشان می‌دهد توکن بومی بلاک چین ریپل نیز نباید به عنوان اوراق بهادار در نظر گرفته شود. کمیسیون بورس اوراق و بهادار آمریکا ادعا می‌کند ریپل باید به عنوان اوراق بهادار تلقی شده و تحت نظارت این نهاد قرار بگیرد.

پیروزی ریپل لبز در این دادگاه می‌تواند تاثیرات قابل توجهی بر قیمت ارز دیجیتال ریپل (XRP) داشته باشد. قیمت ریپل در لحظه‌ی نگارش این مطلب - حوالی ساعت 10 صبح روز سه‌شنبه 12 مهر - 0.45 دلار است. قیمت این ارز دیجیتال تا این لحظه، نسبت به روز گذشته 1.13 درصد کاهش یافته است. 

نمودار قیمت ریپل

از نظر تکنیکال، قیمت ریپل (XRP) با یک بریک‌اوت به طور بالقوه می‌تواند تا 50 درصد افزایش یابد.

هم‌اکنون، این توکن در حال تست کردن سطح مقاومتی است که محل برخورد مقاومت خط روند نزولی چند ساله و یک خط فیبوناچی است؛ هر دوی این سطوح در نزدیکی 0.57 دلار قرار دارند. پیروزی ریپل لبز در این دعوای حقوقی می‌تواند توکن ریپل (XRP) را از این سطح مقاومت به سمت بالا هدایت کند.

نمودار ریپل

وقوع چنین بریک‌اوتی می‌تواند قیمت ریپل (XRP) را به سمت سطح بعدی فیبوناچی در نزدیکی 0.72 دلار حرکت دهد - یعنی بیش از 50 درصد افزایش قیمت. در مقابل، وقوع یک پولبک نیز می‌تواند قیمت ریپل را به سطح حمایت قبلی در حوالی 0.31 دلار برساند - یعنی حدود 35 درصد کم‌تر از قیمت فعلی.

تحلیلگری با نام مستعار DonAlt معتقد است: «آینده‌ی ریپل به نتیجه‌ی این دادگاه بستگی دارد.»

"اگر ریپل لبز در این پرونده پیروز شود، قیمت ریپل به طور انفجاری افزایش می‌یابد. و اگر آن‌ها این بازی را ببازند، قیمت ریپل بیش از پیش سقوط خواهد کرد. هم‌چنین، شکست ریپل در این پرونده سایر ارزهای دیجیتال را نیز آسیب‌پذیرتر خواهد کرد؛ از این رو، بهتر است همه از ریپل حمایت کنند.»

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین