خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، قیمت‌های طلا و مس روز سه‌شنبه پس از افزایش شدید ارزش دلار کاهش یافت؛ البته ناگفته نماند در مورد قیمت فلز قرمز، نشانه‌های بیشتر از تضعیف فعالیت‌های تولیدی جهانی منجر به این کاهش شد.

با نگاهی به چشم‌انداز روز قبل می‌توان مشاهده کرد که طلا روز دوشنبه به شدت افزایش یافت و پس از نزدیک به سه هفته، دوباره به سطح 1700 دلار در هر اونس رسید. در این راستا، قیمت‌های فلز زرد زمانی افزایش یافت که داده‌های ضعیف تولید و ساخت و ساز ایالات متحده نشان داد که فدرال رزرو ممکن است مجبور شود سرعت افزایش نرخ بهره خود را برای جلوگیری از تخریب بیشتر اقتصادی کاهش دهد.

هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش به 1698.65 دلار رسید، در حالی که قیمت معاملات آتی طلا در ساعت 20:35 به وقت منطقه زمانی شرقی(ET) یا (00:35 GMT)، با 0.3 درصد افزایش به 1707.35 دلار در هر اونس رسید. هر دو ابزار معیار در روز دوشنبه بیش از 2 درصد افزایش یافتند.

در چشم‌انداز بازار فلزات گرانبها می‌توان مشاهده کرد که داده‌های ضعیف تولید، همراه با قرائت‌های ناامیدکننده مشابه ژاپن، منطقه یورو و بریتانیا در روز دوشنبه، باعث شد که قیمت مس در بازارهای فلزات به دلیل ترس از باد مخالف بیشتر عقب بماند.

عقبگرد مس

معاملات آتی مس پس از افزایش تنها 0.8 درصدی در جلسه قبل، در روز سه‌شنبه 3.4180 دلار در هر پوند ثابت بود و نزدیک به پایین‌ترین سطح دو ماهه قرار داشت. البته فلز قرمز از تضعیف دلار حمایت کرد که در سال جاری بر بازار فلزات، سنگینی کرده است.

در این بین، شاخص دلار از اوج 20 ساله اخیر خود عقب‌نشینی کرد و 0.4 درصد از دست داد؛ حال آنکه این چهارمین جلسه متوالی سقوط آن بود. علاوه بر آن، بازدهی خزانه‌داری 10 ساله نیز از بالاترین رقم نزدیک به 12 سال گذشته عقبگرد قابل توجهی کرد.

در حال حاضر بازارها با این احتمال قیمت‌گذاری می‌کنند که در صورت بدترشدن شرایط اقتصادی در کشور، فدرال رزرو در نهایت به سمت موضعی منفی سوق پیدا کند. این رویداد، پیش از انتشار داده‌های کلیدی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در این جمعه است که انتظار می‌رود انعطاف‌پذیری در بازار کار را منعکس کند.

اما این روزها، چندین مقام فدرال رزرو، با علم به اینکه این بانک آماده است در نبرد خود با تورم، درگیری‌های اقتصادی را به خطر بیندازد، بر موضع جنگ‌طلبانه آن تکیه کرده‌اند.

انتظار می‌رود نرخ‌های بهره ایالات متحده به طور گسترده‌ای سال را بالای 4 درصد به پایان برساند، حرکتی که فشار بیشتری را برای بازارهای فلزی به همراه دارد.

افزون بر آن، انتظار می‌رود روند ضعیف تولید در سراسر جهان، قیمت فلزات صنعتی را در کوتاه‌مدت کاهش دهد؛ با این حال بازارها انتظار دارند که بهبود فعالیت در سال 2023 باعث تقویت فضای موجود شود.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین