خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، پس از انجام موفقیت‌آمیز پروژه‌ی ادغام و انتقال شبکه‌ی اتریوم به اثبات سهام (PoS)، اکنون استیکینگ یا سهامگذاری اتریوم (ETH) در اعتبارسنجی بلاک‌ها و ایمن‌سازی شبکه نقش اصلی را ایفا می‌کند. با این حال، برخی از اعضای جامعه‌ی اتریوم معتقدند که فرآیند استیکینگ یا سهامگذاری بسیار دشوار است، به خصوص برای افراد عادی.

یکی از اعضای جامعه‌ی اتریوم در سایت ردیت، مسائلی را در مورد سهامگذاری اتریوم و مشکلات آن مطرح کرد. به گفته‌ی این کاربر، چند روز طول کشید تا وی بتواند برای این کار آماده شود. به اعتقاد وی، شاید افرادی که توانایی یا فرصت لازم را برای انجام این کار نداشته باشند، هرگز نتوانند این کار را انجام دهند. وی در این مورد نوشت:

«جامعه‌ی اتریوم دوست دارد درباره‌ی قابلیت‌های اثبات کار اتریوم بسیار خوش‌بین باشد، ولی واقعا باید اعتراف کنیم: هر کسی از عهده‌ی این کار بر نمی‌آید.»

یکی دیگر از اعضای جامعه‌ی اتریوم در پاسخ به آن کاربر، تجربه‌های خود را در مورد استیکینگ اتریوم به اشتراک گذاشت و خاطرات خود را از روزهای اولیه‌ی راه‌اندازی اتریوم مرور کرد. به اعتقاد این کاربر، در روزهای اولیه‌ی ایجاد اتریوم - زمانی که هنوز آن‌چنان کاربرپسند نشده بود - استفاده از این بلاک چین نیز برای برخی از کاربران دشوار بود. البته، وی نیز تاکید کرد که راه‌اندازی یک گره یا نود «سخت‌تر از آن است که یک کاربر عادی بتواند از عهده‌ی آن بر بیاید».

علاوه بر مشکلات راه‌اندازی گره، مسئله‌ی مصرف پهنای باند نیز مشکلات دیگری را برای سهامگذاری در اتریوم ایجاد کرده است. به گفته‌ی یکی از کاربران، این خطر وجود دارد که شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات اینترنت اتصال کاربر را به دلیل مصرف پهنای باند بالای وی قطع کند. کاربر دیگری نیز گفت، هزینه‌ی بسیار بالای اینترنت احتمالا سود حاصل از سهامگذاری را کاهش دهد.

البته، فارغ از تمام مشکلاتی که سهامگذاری اتریوم برای کاربران ایجاد کرده است، شبکه‌ی اتریوم پس از انجام پروژه‌ی ادغام شاهد تحولات مثبتی بوده است. در 15 سپتامبر (24 شهریور)، روز انجام پروژه‌ی ادغام، تعداد بلاک‌های روزانه‌ی ایجاد‌شده از 6,000 به 7,100 عدد افزایش یافت - یعنی 18 درصد افزایش. هم‌چنین، میانگین زمانی که اعتباردهنده‌ها برای تایید تراکنش‌ها نیاز دارند نیز حدود 13 درصد کاهش یافته است.

با وجود این، آن‌چنان که تحلیلگران انتظار داشتند، انجام پروژه‌ی ادغام تاثیر قابل توجهی بر قیمت اتریوم نگذاشته است. هم‌اکنون، در روز دوشنبه 11 مهر، اتریوم با حدود 0.50 درصد کاهش نسبت به روز گذشته، با قیمت 1,297.49 دلار معامله می‌شود. 

نمودار قیمت اتریوم

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین