خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از بلومبرگ، گروه تولیدکنندگان نفت اوپک پلاس در نشست روز چهارشنبه در وین، کاهش بیش از یک میلیون بشکه در روز تولید را در نظر خواهند گرفت؛ این خبر توسط نمایندگان گروه اعلام شده است.

کاهش بیش از حد انتظار، میزان نگرانی در مورد اقتصاد جهانی را منعکس می‌کند که در مواجهه با سیاست‌های پولی به سرعت در حال رکود است. علاوه بر آن، تقویت دلار نیز بر قیمت‌ها تاثیر گذاشته است. نمایندگان صراحتأ اظهار داشتند تا زمانی که وزرا نشستی نداشته باشند، تصمیم نهایی در مورد ابعاد کاهش‌ها اتخاذ نخواهد شد.

با نگاهی به نوسانات قیمت در ماه‌های اخیر می‌توان مشاهده کرد که پس از شروع بحران روسیه و اوکراین در ماه فوریه، قیمت نفت برنت به بالای 125 دلار در هر بشکه رسید. اما پس از آن، به 85 دلار کاهش یافته است.

دبیرخانه اوپک روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که قرار است ائتلاف 23 کشوری در روز چهارشنبه در مقر وین تشکیل جلسه دهد. این گروه ماهانه به صورت آنلاین جلساتی را برگزار کرده است و البته انتظار نمی‌رفت حداقل تا پایان سال جاری یک گردهمایی حضوری ترتیب دهد.

بانک‌هایی از جمله جی‌پی مورگان چیس و شرکاء اعلام کردند که اوپک پلاس ممکن است برای تثبیت قیمت‌ها نیاز به کاهش تولید حداقل 500 هزار بشکه در روز داشته باشد. هلیما کرافت، استراتژیست اصلی کالا در آربی‌سی کپیتال مارکتز (RBC Capital Markets) بر این باور است که این گروه ممکن است کاهش دو برابری را انتخاب کند.

کرافت در این زمینه خاطرنشان کرد: «گمان می‌کنم که آنها نخواهند شخصأ برای یک حرکت جزئی اقدام کنند.»

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین