خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از وب‌سایت «اف‌ایکس امپایر»، تورم جهانی نه تنها نشانی از کاهش ندارد، که بیشتر در حال حرکت رو به جلو است. گزارش‌های کلیدی منتشر شده در ایالات متحده و منطقه یورو نشان‌دهنده تورم سرسام آوری است که شهروندان به خوبی از آن آگاه هستند.

آخرین آمار تورم در سراسر جهان

کردیت سوئیس چشم‌انداز اقتصادی وخیم جهان را منتشر و گفت که «وضعیت بدتری در پیش است»

نمودار تورم آمریکا

شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) اصلی ماه آگوست، 0.6 درصد افزایش را نشان می‌دهد. که بیان‌کننده ادامه تورم شدید و افزایشی است. براساس آمار فدرال رزرو PCE (شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی) در ماه اوت بیش از حد انتظار افزایش یافته‌است. PCE اصلی که هزینه‌های غذا و انرژی را در نظر نمی‌گیرد، 4.9٪ افزایش یافته است، که بالاتر از مقدار پیش‌بینی شده 4.7٪ بوده است. 

نمودار تورم

داو جونز گزارش داد که تورم در منطقه یورو در ماه سپتامبر به بالاترین حد خود یعنی 10 درصد رسیده‌است. در واقع شاخص قیمت مصرف‌کننده «معیار هزینه کرد مصرف‌کنندگان جهت کالاها و خدمات»، در سپتامبر 10 درصد بوده است که نسبت به میزان آن در همین ماه و سال قبل افزایش نشان می‌دهد. این در حالی است که میزان تورم ماه اوت در حدود 9.1 درصد گزارش شده بود.

تورم اروپا

شاخص تورم مصرف کننده یا همان CPI برای منطقه یورو با ایالات متحده متفاوت است به‌طوری‌که، قیمت انرژی در ماه اوت افزایش 38.6 درصدی تجربه کرده بود، اما در ماه سپتامبر این افزایش بها به 40.8 درصد رسیده است. آخرین آمارها برای CPI در ایالات متحده نشان داد که در ماه اوت از 8.5 درصد به 8.3 درصد کاهش یافته است.

 فدرال رزرو
پس از پنج افزایش متوالی نرخ بهره از جمله سه افزایش متوالی 75 واحدی در سه نشست اخیر FOMC، فدرال رزرو بهره را در ماه مارس از 0 به یک چهارم درصد و در نهایت به محدوده فعلی در 3 و یک چهارم درصد افزایش داده است.  با این حال، گزارش امروز حاکی از آن است که افزایش شدید نرخ بهره فدرال رزرو تورم را کاهش نداده است.

تحلیل تکنیکال طلا در مقابل دلار آمریکا

نمودار هفتگی طلا

این هفته معاملات آتی طلا بر اساس قراردادهای ماه دسامبر به پایین‌ترین قیمت 1621 دلار، و بالاترین قیمت 1684.40 دلار معامله شد. و از ساعت 5 بعد از ظهر، با توجه به کاهش خالص 0.02٪ یا 0.30 دلار در 1668.30 دلار ثابت است. تا زمانی که طلای دسامبر بتواند بالای 1680 دلار در هر اونس بسته شود، همچنان این خطر وجود دارد که با تداوم تقویت دلار، طلا کاهش یابد.

نمودار روزانه شاخص دلار

نمودار، روند روزانه شاخص دلار را براساس «کندل هیکن آشی» (Heikin-Ashi) (کندل میانگین) نشان می دهد. این  نمودار به وضوح یک نقطه چرخش بالقوه را نشان می دهد که در شمع سوم از سمت راست دیده می‌شود که سبز است و  به دنبال آن دو شمع سبز رنگ می آید.

نمودار روزانه طلا

نمودار 5 نیز یک نمودار روزانه ژاپنی در قالب «کندل هیکن آشی» (Heikin-Ashi) است. چرخش مخالف را با یک سری شمع های قرمز نشان می دهد تا سه روز پیش که رنگ شمع از قرمز به سبز تغییر کرد. هر دوی این نمودارها نشان می‌دهند که از لحاظ تکنیکال، می‌توانیم شاهد چرخش کوتاه‌مدت باشیم که دلار از حالت صعودی به نزولی و طلا از روند نزولی به صعودی حرکت می‌کند.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین