خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، شاخص S&P 500 در 27 سپتامبر (5 مهر) برای ششمین روز پیاپی سقوط کرد و به پایین‌ترین حد خود در سال جاری رسید؛ ولی بیت کوین (BTC) عملکرد بهتری از خود نشان داد و به خوبی توانست بالاتر از کف ماه ژوئن باقی بماند. این نشانه‌ی مثبت و امیدوارکننده‌ای است؛ زیرا بازارهایی که در دوره‌های نزولی می‌توانند قدرتمند عمل کنند، در صورت بهبود شرایط قطعا قادر خواهند بود به سقف‌های بالاتری دست یابند. بیت کوین در 28 سپتامبر (6 مهر) حجم خرید امیدوارکننده‌ای را تجربه کرد، ولی در نهایت نتوانست از سطح مقاومت پیش روی خود عبور کند.

عملکرد بازار کریپتو در 6 مهر

با ورود به فصل پاییز و شروع ماه اکتبر از دو روز آینده، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال بیش از پیش به رشد بازار کریپتو امیدوار شده‌اند؛ زیرا ماه اکتبر از نظر تاریخی معمولا ماه خوش‌یمنی برای بیت کوین بوده است. بر اساس داده‌های کوینگلس، به استثنای سال‌های 2014 و 2018، بیت کوین از سال 2013 تاکنون اکتبرهای سبز و صعودی را پشت سر گذاشته است.

البته، با این‌که اکتبر امسال نیز ممکن است برای بازار کریپتو خوش‌یمن باشد، معامله‌گران باید مراقب وضعیت کلان اقتصادی و چالش‌های پیش رو باشند.

بیت کوین در 27 سپتامبر به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (19,576 دلار) صعود کرد؛ ولی گاوها (معامله‌گرانی که به دنبال افزایش قیمت‌ها هستند) نتوانستند بیت کوین را در سطوح بالاتر حفظ کنند. بنابراین، تمام تلاش‌های گاوها برای افزایش قیمت بیت کوین بی‌ثمر ماند. خرس‌ها (معامله‌گرانی که به دنبال کاهش قیمت‌ها هستند) از این فرصت استفاده کردند و در 28 سپتامبر تلاش کردند قیمت را به زیر سطح حمایت 18,626 دلاری برسانند؛ ولی فتیله‌ی بلند روی کندل روزانه، نشان‌دهنده‌ی افزایش سطح خرید در سطوح پایین‌ قیمت است.

نمودار قیمت بیت کوین در روز گذشته

واگرایی مثبت در شاخص قدرت نسبی (RSI) تاکنون تغییری نکرده است؛ این مسئله احتمال بهبود روند بازار را افزایش می‌دهد. اگر قیمت بیت کوین از میانگین متحرک نمایی 20 روزه به سمت بالا عبور کرده و در همان جا باقی بماند، احتمال صعود آن به خط روند نزولی افزایش می‌یابد. البته، خرس‌ها به احتمال زیاد با قدرت از این سطح دفاع خواهند کرد.

چنا‌ن‌چه قیمت از خط روند نزولی به سمت پایین حرکت کند، بیت کوین ممکن است تا سطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یابد. ولی بازگشت صعودی قیمت از این سطح نشان می‌دهد احساسات بازار از وضعیت «فروش به محض افزایش قیمت» به وضعیت «خرید به محض کاهش قیمت» تغییر کرده است. اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند، بیت کوین می‌تواند تا 22,799 دلار صعود کند.

خرس‌ها برای جلوگیری از این اتفاق، باید قیمت را به زیر 18,125 دلار کاهش دهند. در این صورت، بیت کوین ممکن است پایین‌ترین سطح ماه ژوئن را در قیمت 17,622 دلار، مجددا تست کند. شکسته شدن این سطح حمایت نیز می‌تواند نشانه‌ی از سرگیری روند نزولی باشد. آن‌گاه قیمت بیت کوین ممکن است تا 14,500 دلار نیز کاهش یابد.

اتریوم (ETH) در 27 سپتامبر از سطح متحرک نمایی 20 روزه (1,411 دلار) به سمت پایین سقوط کرد، ولی این حرکت نزولی در 28 سپتامبر با برخورد به سطح حمایت 1,262 دلاری متوقف شد. آن‌گاه قیمت اتریوم توانست مقداری از زیان‌های خود را جبران کرده و به بالای 1,300 دلار بازگردد. این مسئله نشان می‌دهد، خرس‌ها به محض افزایش قیمت اقدام به فروش می‌کنند، ولی گاوها نیز مقابله به مثل کرده، و به محض کاهش قیمت شروع به خرید می‌کنند.

نمودار اتریوم در روز گذشته

قیمت اتریوم در حال حاضر بین محدوده‌ی 1,250 تا 1,410 دلار باقی مانده است. اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای سطح مقاومت پیش رو هدایت کنند، اتریوم می‌تواند تا خط مقاومت کانال نزولی صعود کند. اگر گاوها می‌خواهند یک روند صعودی جدید را برای اتریوم آغاز کنند، باید از این خط مقاومت عبور کنند.

اگر قیمت از سطح فعلی یا سطح مقاومت به سمت پایین حرکت کرده و به زیر سطح حمایت 1,250 دلار برسد، مشخص می‌شود که فشار فروش در بازار افزایش یافته است. این مسئله می‌تواند احتمال شکسته شدن قیمت اتریوم را به زیر خط حمایت کانال افزایش دهد. آن‌گاه قیمت اتریوم ممکن است تا سطح روانی 1,000 دلار نیز سقوط کند.

در لحظه‌ی نگارش این مطلب - در حوالی ساعت 10:30 صبح پنج‌شنبه 7 مهر، بیت کوین با قیمت 19,382 دلار معامله می‌شود. ارزش بازار این ارز دیجیتال نیز در این لحظه 371,466,499,981 دلار است. 

نمودار قیمت بیت کوین

هم‌چنین، در همین لحظه‌، اتریوم نیز با قیمت 1,330 دلار معامله می‌شود. ارزش بازار این ارز دیجیتال نیز در این لحظه 163,016,040,291 دلار است. 

نمودار قیمت اتریوم

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین