خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه دولتی سکیوریتیز تایمز (Securities Times) روز پنج‌شنبه در تفسیر صفحه اول خود اعلام کرد که بعید است یوان چین به سرعت به کاهش ارزش خود ادامه دهد؛ این روزنامه علت توقف روند کاهشی احتمالی یوان را، دلار و فشاری دانست که ارز آمریکایی بر دیگر ارزها وارد می‌کند؛ فشاری که به دلیل انقباضات پولی فدرال رزرو تقویت شده است.

به گفته‌ی سکیوریتیز تایمز، تراز پرداخت‌های محتاطانه باعث حمایت شده و زیان‌های محدود در یوان را در مقایسه با همتایان خود محدود می‌کند.

شایان ذکر است که تا زمانی که تثبیت انتظارات بازار ممکن باشد و سیاست‌های حمایت از رشد اقتصادی داخلی همچنان به کار خود ادامه دهد، برای شاخص دلار سخت خواهد بود که نوسانات زیادی برای یوان ایجاد کند.

می‌توان گفت سال جاری برای یوان سالی نسبتأ نزولی بوده است؛ چرا که تا کنون بیش از 11 درصد در برابر دلار کاهش یافته است که به نظر می‌رسد بزرگترین کاهش سالانه خود از سال 1994 تاکنون باشد.

یوان در برابر دلار

با تمام این‌ها، فعالان بازار معمولاً چنین اظهارنظرهای رسانه‌های دولتی را نشان‌دهنده‌ی ناراحتی مقامات از حرکت سریع ارز تلقی می‌کنند.

اواخر روز سه‌شنبه، یک فرد آشنا با روند تعیین نرخ یوان به رویترز خبر داد، مقامات پولی همچنین از بانک‌های محلی می‌خواهند جعبه ابزار تثبیت یوآن را احیاء کنند؛ گفتنی است این ابزار دو سال پیش رها شده بود. علت آن است که آنها برای دفاع از ارزی تلاش می‌کنند که به سرعت در حال ضعیف‌شدن است.

بانک خلق چین روز چهارشنبه اعلام کرد که تثبیت یوان اولویت اصلی است و به فعالان بازار نسبت به شرط‌بندی‌های سنگین یک طرفه روی این ارز هشدار داد.

همچنین در این هفته، بانک مرکزی اعلام کرد موسسات مالی باید ذخایر ریسک ارزی خود را برای خرید ارز از طریق قراردادهای آتی افزایش دهند، اقدامی که شرط‌بندی در برابر یوان را پرهزینه‌تر می‌کند.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین