خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، وب‌سایت «اف‌ایکس‌استریت» با رویکرد بررسی نوسانات فلزات گرانبها نوشت: قیمت طلا (XAU/USD) در آسیا پس از افزایش قیمت از 1620.00 دلار حرکت اصلاح زمانی را نشان می‌دهد. این فلز گرانبها پس از ناکامی در حفظ سطحی بالای 1660.00 دلار به تدریج در حال کاهش است؛ با این حال، روند صعودی همچنان در حال و هوای شاد بازار، مطلوب به نظر می‌رسد. در این بین، کاهش بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده باعث افزایش شدید دارایی‌های حساس به ریسک شد. گفتنی است که بازدهی معیار 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده به شدت از 4 درصد به حدود 3.7 درصد کاهش یافت.

اگر بخواهیم نگاهی به شاخص دلار آمریکا (DXY) داشته باشیم به وضوح شاهد حرکت عقب‌نشینی تا نزدیک به 113.00 بوده است. با این حال، این حرکت عقب نشینی کمتر مطمئن و امن به نظر می‌رسد و احتمالأ فورأ به پایان خواهد رسید. بدون شک، نظرات سیاست‌گذاران فدرال رزرو باید به نفع DXY باشد. به علاوه، تفاسیر فدرال رزرو همچنین بر این واقعیت تاکید دارد که سرعت افزایش نرخ بهره در مدت زمان کوتاهی کاهش خواهد یافت. نرخ‌های بهره فعلی فدرال رزرو بین 3 تا 3.25 درصد است و انتظار می‌رود تا پایان سال 2022 افزایش بیشتری داشته باشد. این امر فضای کمی برای انحراف از نرخ بهینه 4.6 درصدی ایجاد می‌کند.

کاهش نرخ بهره

با در نظر گرفتن دورنمای آینده، تمرکز سرمایه‌گذاران بر تولید ناخالص داخلی ایالات متحده (GDP) باقی خواهد ماند که این شاخص وضعیت نرخ رشد در فعالیت‌های اقتصادی را منعکس می‌کند. بر اساس اتفاق‌نظر، نرخ رشد اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه دوم به صورت سالانه 0.6 درصد کاهش یافته است. شایان توجه است که انتشار ضعیف‌تر از حد انتظار باعث تقویت بیشتر قیمت طلا خواهد شد.

تحلیل تکنیکال طلا با نگاهی به نمودار ساعتی

نمودار ساعتی طلا

بررسی نمودار ساعتی بیانگر آن است که قیمت طلا از بالاترین سطح روز دوشنبه یعنی در 1649.83 دلار، به سمت حمایت افقی در حال کاهش است. از آنجا که کاهش فلز گرانبها تدریجی است، بنابراین انتظار می‌رود از حمایت افقی فوق‌الذکر سرمایه‌گذاری خوبی داشته باشد.

فلز زرد بالاتر از میانگین متحرک نمایی 50 دوره‌ای (EMA) در 1641.58 دلار قرار دارد که نشان می‌دهد روند صعودی کوتاه‌مدت دست‌نخورده است. اگرچه به زیر 200-EMA در سطح 1655.00 دلار سقوط کرده است، اما انتظار می‌رود زودتر آن را دوباره به دست آورد.

در همین حال، شاخص قدرت نسبی (14-RSI) در محدوده‌ی صعودی 60.00 الی 80.00 در نوسان است که نشان‌دهنده‌ی صعود بیشتر در آینده است. ناگفته نماند که نوسانگر مومنتوم ممکن است در عدد 60.00 پشتیبانی پیدا کند.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین