خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از وب‌سایت «اینوستینگ»، جفت ارز یورو/دلار (EUR/USD) پس از 6 روز متوالی افت، در محدوده منفی قرار گرفته است. EUR/USD در اروپا با 0.41% کاهش در محدوده 0.9553 معامله می‌شود. این پایین‌ترین سطحی است که یورو تاکنون ثبت کرده است، و به نظر می‌رسد که علیرغم بازگشت‌های موقت و نوسانات جزیی، روند نزولی باقی می‌ماند.

ظاهرا ماه سپتامبر برای یورو نمی خواهد به پایان برسد، یورویی که تاکنون 4.8 درصد در برابر دلار کاهش یافته است. اوایل امروز، یورو/دلار آمریکا به 0.9536 سقوط کرد که پایین‌ترین سطح آن از ژوئن 2002 است. به نظر می رسد که نمی توان به چشم انداز یورو خوشبین بود. در همین حال همه

همه پرسی در اوکراین پایان یافته است و همان طور که پیش بینی می شد، رای به پیوستن به روسیه نزدیک به 100٪ بود. انتظار می‌رود مسکو روز جمعه اعلام کند که این سرزمین‌ها در حال ضمیمه شدن به فدراسیون روسیه هستند. و این موضوع هم به خودی بر قیمت یورو اثر گذار خواهد بود. از سوی دیگر با توجه به خرابی خط لوله گاز نورد استریم، صادرات گاز به اروپا به مخاطره افتاده و قیمت گاز طبیعی اروپا در واکنش به این خبر افزایش یافته است. 

دلار آمریکا به رشد خود ادامه می دهد و بازدهی خزانه داری 10 ساله ایالات متحده در اوایل امروز برای اولین بار از سال 2008 به بالای 4.00 درصد رسید. بازار واکنش خوبی در برابر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو نشان داده است، به طوری که میزان تورم نسبت به دو گزارش قبلی منتشر شده اندکی کاهش یافته است. 

با توجه به این گزارشات، باید خوشبین باشیم که چرخه سیاست های انقباضی صورت گرفته اندکی تعدیل یابد. در همین راستا ایوانز، یکی از اعضای فدرال رزرو اعلام کرد که کاهش سرعت سیاست های پولی می تواند در این برهه تصمیم مناسبی باشد. در حال حاضر، دلار آمریکا به دلیل روند تهاجمی فدرال رزرو و ریسک پذیری ضعیف، شتاب  صعودی بیشتری به خود گرفته است.

تحلیل تکنیکال یورو دلار (EUR/USD)

نمودار یورو دلار

جفت ارز یورو دلار (EUR/USD) در سطح حمایتی 0.9554 قرار گرفته است. سطح حمایتی بعدی در 0.9419 قرار دارد.

سطوح مقاومتی جفت ارز یورو/دلار کانال های 0.9640 و 0.9711 می باشد.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین