خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از وب‌سایت «اف‌ایکس استریت»، در حال حاضر تمرکز بر سخنرانی‌ لاگارد از بانک مرکزی اروپا و پاول، ریاست فدرال رزرو است. هر چند در این میان آمارهای اقتصادی چندان در کانون توجهات نیستند. آمارهای خرده فروشی ماه اوت سوئد و نروژ باید منتشر شود. در حالی که شاخص‌های اعتماد مصرف‌کننده برای آلمان، فرانسه و سوئد منتشر می‌شود.

نمای کلی 
گاز: قیمت گاز طبیعی اروپا روز گذشته به دنبال خرابی سه خط لوله اصلی گاز طبیعی افزایش یافت. در زمان نگارش این مقاله، علت این حادثه نامشخص است، اما بازار گاز طبیعی نتایج تحقیقات را به دقت زیر نظر خواهد داشت.

بریتانیا: هاو پیل، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی انگلیس، دیروز هشدار داد که برای مقابله با تسهیل کمی (fiscal easing) به یک سیاست پولی قابل توجه نیاز است، این در حالی است که احتمال اقدامات متقابل را نادیده گرفت.

نفت: قیمت نفت دیروز افزایش یافت، زیرا بازار نفت این احتمال را که اوپک پلاس ممکن است کاهش تولید بیشتری را در نشست هفته آینده اعلام کند. 

EUR/USD : جفت ارز یورو دلار(EUR/USD )، دیروز به زیر 0.96 سقوط کرد، جایی که دلار آمریکا افزایش یافت و از سوی دیگر افزایش قیمت گاز طبیعی بر یورو تاثیر گذاشت.  جفت ارز دلار به ین (USD/JPY) دوباره به سطح 145 نزدیک شد، زیرا بازدهی اوراق 10 ساله آمریکا به روند صعودی خود ادامه می‌دهد. 

کشورهای حوزه اسکاندیناوی
سوئد: جانسون، نماینده «بانک مرکزی سوئد» (Riksbank) قرار است در یک سمینار در رابطه با سیاست پولی این کشور صحبت کند، البته این سخنرانی کمتر مرکز توجهات است. به نظر می رسد که نظرسنجی اعتماد مصرف کننده ماه سپتامبر، محرک بازار شود. آنچه مسلم است، تولید همچنان بسیار بالا، و خدمات خصوصی و ساخت و ساز در ثبات است، در حالی که خرده فروشی به وضوح کمتر از حد معمول است و اعتماد مصرف کننده در پایین ترین سطح 30 سال گذشته است. 

خرده فروشی در ماه اوت ممکن است چندان دلگرم کننده نباشد، اما ممکن است یه میزان 3.9 درصد دیگر نسبت به مقادیر گزارش شده ماه جولای کاهش نشان دهد. چرا که نشانه‌هایی از ضعف قابل توجه در خرده‌فروش ماه اوت و در فروش پوشاک و کفش وجود دارد. این به نوبه خود نشان‌دهنده خطر کاهش بیشتر برای شاخص مصرف است.

نروژ: خرده فروش به طور طبیعی تحت تاثیر تغییر الگوی مصرف به نفع خدمات و کاهش قدرت خرید به دلیل تورم قوی‌تر و نرخ‌های بهره بالاتر بوده است. البته تداوم کاهش مصرف یک عامل مهم برای سیگنال‌های اخیر بانک مرکزی نروژ (Norges) برای تعدیل فعالیت‌های انقباضی است. 

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین