خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از وب سایت «اینوستینگ»، پوند انگلستان پس از انتشار آمار بودجه بریتانیا، در فارکس (FX) کاهش یافت. از سوی دیگر با صعود دلار آمریکا، سهام هم افت کرد، گرچه امروز نشانه هایی از یک روند اصلاحی در بازار مشاهده شد. 

نمودار عملکرد جفت ارزهابازارها به بدترین شکل ممکن نسبت به طرح اقتصادی بریتانیا که روز جمعه رونمایی شد، واکنش نشان دادند و پوند را در برابر دلار آمریکا به پایین ترین سطح رساندند و در عین حال، قیمت طلا هم کاهش یافت. «کواسی کوارتنگ» (صدراعظم بریتانیا)، بزرگترین کاهش مالیات 50 سال اخیر بریتانیا را در راستای ارتقای رشد اقتصاد این کشور اعلام کرد. اما همراه با بسته انرژی، که خود بالاتر از حد انتظار بود، سرمایه‌گذاران نگرانند که وام‌گیری افزایش بیش از حدی داشته باشد.

آنچه قرار بود یک «مینی بودجه» باشد، رادیکال‌ترین سیاست احتمالاً از زمان تاچر بوده است. بازارها این طرح را بیشتر یک روند آزمایشی می‌دانستند تا یک سیاست اقتصادی درست، زیرا دولت لیز تراس اساساً قصد دارد،  راه خود را برای خروج از بحران هزینه‌های زندگی در تورم بالا و نرخ‌های بهره در حال افزایش، باز کند.

حتی اگر کاهش مالیات در تقویت اقتصاد موثر باشد، این مشکل تورم را بدتر می‌کند و بانک انگلستان را مجبور می‌کند تا نرخ‌ها را با شدت بیشتری افزایش دهد. این امر به هزینه دولت برای استقراض مبالغ بی سابقه می افزاید و بدهی ملی را غیرقابل مدیریت می کند و از این رو بر روند قیمتی پوند اثر معکوس خواهد داشت. 

پوند در روز جمعه  و در معاملات اولیه امروز آسیا سقوط کرد و به پایین ترین سطح تاریخی خود در 1.0382 دلار رسید. بازده اوراق 10 ساله به بالاترین حد در 12 سال گذشته رسیده است و از 4.0% گذشته است.

نمی‌توانید نشانه‌ای قوی‌تر از رای عدم اعتماد بازارها نسبت به افزایش بازدهی و سقوط یک ارز دریافت کنید. با این حال، کوارتنگ نشانه دیگری به بازار تزریق کرد و آن کاهش بیشتر مالیات‌ها در آخر هفته بود. سرمایه‌گذاران از قول او مبنی بر انتشار یک برنامه مالی میان‌مدت برای کاهش نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی اطمینان نداشتند.

اما در کوتاه‌مدت‌، همه نگاه‌ها به بانک انگلستان برای افزایش احتمالی نرخ بهره اضطراری برای توقف سقوط آزاد پوند است. بانک مرکزی انگلستان هفته گذشته نرخ بهره را افزایش داد، اما این قبل از آن بود که سیاستگذاران بدانند بودجه چقدر محرک خواهد بود. 

یورو پس از انتخابات ایتالیا ضرر کرد

 فروش دیوانه وار سایر ارزها در برابر دلار قدرتمند آمریکا از روز دوشنبه شروع به کاهش کرد. شاخص دلار از بالاترین رقم 20 ساله 114.527 که در اوایل روز ثبت شده بود، عقب نشینی کرد. ین دوباره تحت فشار قرار گرفت، اما تا حدی از مرز 145 فاصله داشت که می‌توانست باعث مداخله بیشتر بانک مرکزی ژاپن شود، در حالی که یورو و ارزهای مرتبط با کالاها فقط اندکی از پایان روز جمعه افت کردند.

به دنبال نتایج اولیه انتخابات عمومی در ایتالیا، یورو برای مدت کوتاهی به پایین ترین سطح خود یعنی 0.9565 دلار رسید. اوراق قرضه دولتی ایتالیا در طی آخرین کاهش خود، بیشترین میزان افت را در یورو داشته اند.

با افزایش رکود اقتصادی، طلا به پایین ترین سطح خود رسید

با توجه به سقوط تقریباً همه ارزها در برابر دلار، این انتظار می رود که بانک‌های مرکزی در سراسر جهان اکنون مجبور به افزایش سریع‌تر نرخ بهره خواهند بود و این به ترس از رکود دامن می‌زند. طلا تحت تاثیر افزایش بازده اوراق قرضه و دلار قوی، نزولی شد. این فلز گرانبها هفته را با نزدیک به پایین ترین سطح 2 و نیم سال اخیر آغاز کرد و در حدود 1645 دلار در هر اونس ثابت ماند.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین