خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از وب‌سایت «اف‌ایکس امپایر»، مداخله «بانک مرکزی ژاپن» (BOJ) برای تقویت ین نتوانست بر سیاست های فدرال رزرو غلبه کند، این بدان معناست که این مقدار مداخله کفایت نکرده است و این مداخله یک گام محکوم به شکست بود. زیرا دلار/ین احتمالا صعود خود را از سر می گیرد.
پس از اینکه مقامات ژاپنی برای اولین بار از سال 1998 در بازارها مداخله کردند تا از این ارز حمایت کنند، دلار/ین روز جمعه پس از حرکات نوسانی نزولی، اندکی بالا رفت. که برخی از معامله گران عدم پیگیری و تعطیلات بانکی ژاپن را عامل عدم اثر گذاری دانستند، و برخی دیگر گفتند که این حرکت به این دلیل بوده که اکثر سرمایه گذاران معتقدند که مداخله تاثیری پایدار بر ین ژاپن نخواهد داشت.
روز جمعه، USD/JPY در 143.365 قرار گرفت که 1.073 یا 0.75% افزایش داشت. 

USD/JPY در جلسه معاملاتی قبل بیش از 2% سقوط کرد، این در حالی است که پس از تصمیم بانک مرکزی ژاپن برای مداخله و سیاست پولی این بانک، ین حدود 1 درصد رشد کرده بود. با این اتفاق موجی از انقباضات پولی جهانی توسط بانک‌های مرکزی که با تورم فزاینده مبارزه می‌کردند را خنثی کرد. 

تأثیر مداخله دوام نخواهد داشت
مداخله غافلگیر کننده نبود. هفته قبل، بانک ژاپن (BOJ) یک بررسی نرخ را تکمیل کرد، که معمولاً علامت و نشانه مداخله است. معمولاً مداخلات ارزی به این دلیل است که می تواند برای اقتصاد یک کشور مضر باشد. در این مورد، افزایش USD/JPY ممکن است به اقتصاد ژاپن آسیب برساند.

ین به دلیل واگرایی در سیاست بین فدرال رزرو ایالات متحده و بانک ژاپن در حال شکسته شدن است. فدرال رزرو در تلاش برای کاهش تورم، نرخ بهره را به شدت افزایش می دهد. BOJ برعکس نرخ بهره را در سطوح بسیار پایین نگه می دارد.

با افزایش نرخ‌های فدرال رزرو و حفظ نرخ‌های منفی توسط بانک مرکزی آمریکا، اختلاف بین بازده اوراق قرضه دولت ژاپن و خزانه‌داری ایالات متحده در حال افزایش است و دلار را به ارز جذاب‌تری تبدیل می‌کند.

وزارت خزانه داری آمریکا مداخله «بانک مرکزی ژاپن» (BOJ) را تایید کرد
دو ماه پیش، جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، درباره کاهش ارزش ین گفت که واشنگتن متقاعد شده است که مداخله ارزی تنها در «شرایط نادر و استثنایی» ضروری است و بازار باید نرخ ارز را برای کشورهای گرو G7 تعیین کند.

چشم انداز کوتاه مدت
قبل از مداخله، گاوها(سرمایه گذاران امیدوار به افزایش قیمت‌ها) سعی داشتند در نزدیکی سطح 145 دلار به موقعیت های خرید خود اضافه کنند. اکنون که مشخص شده است که مداخله ای در راه نیست، در کوتاه مدت احتمالا خریداران روند صعودی خود را از سر خواهند گرفت. 

مداخله قدرتمندترین ابزاری بود که «بانک مرکزی ژاپن» (BOJ) در دسترس داشت و آنها از آن استفاده کردند. این اساسا آخرین سلاحی بود که ژاپن برای جلوگیری از کاهش شدید ین که هزینه‌های واردات را بالا می‌برد، در نظر گرفته بود.

چنین به نظر می رسد که مداخله یک گام محکوم به شکست بود، زیرا دلار/ین احتمالاً صعود خود را از سر می گیرد. چرا که نیروهای بازار توسط سیاست جنگ طلب فدرال رزرو هدایت می شوند. 

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین