خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از وب سایت «اینوستینگ»، روز پنجشنبه یکی از به یادماندنی ترین روزهای معاملاتی ین رقم خورد، جفت ارز دلار آمریکا به ین ژاپن (USD/JPY) در محدوده خیره کننده 550 واحدی معامله شد. ین در ابتدای جلسه معاملاتی به شدت کاهش یافت و سپس تغییر جهت داده و نهایتا در انتهای روز، با یک درصد رشد بسته شد.

در حال حاضر اوضاع کاملا آرام شده است، و جفت ارز دلار آمریکا به ین ژاپن (USD/JPY) در رنج 142.37 معامله می شود.

مداخله ارزی بانک مرکزی ژاپن باعث افزایش ین می شود

ین در سال جاری سقوط وحشتناکی داشته و در حدود 20 درصد از ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست داده است. بازارها به لفاظی های شفاهی بانک مرکزی ژاپن(BOJ) و وزارت دارایی (MOF) این کشور  در رابطه با نگرانی ایشان از کاهش ین ژاپن و لزوم اقدامات عملی عادت کرده بودند. بانک مرکزی ژاپن همچنین در این زمینه هشدارهایی داده و گفته بود همه گزینه ها روی میز است، در حالی که هیچ اقدام عملی برای حمایت از ین صورت نگرفت. روز پنجشنبه ین از سطح روانی 145 عبور و ثابت کرد که تاثیری از صحبت های مقامات ژاپنی نگرفته است.

روز با یک جلسه بی سرو صدای بانک مرکزی ژاپن (BoJ) شروع شد که در رابطه با نرخ بهره در ژاپن تصمیماتی اتخاذ کردند. سیاست گذاران بر سیاست های قبلی خود تاکید داشته و اعلام کردند که بانک در صورت نیاز محرک های پولی را افزایش خواهد داد. این امر باعث شد که دلار به پایین ترین سطح ممکن یعنی 145.90 برسد که در نهایت باعث واکنش خیره کننده وزرات اقتصاد و دارایی ژاپن شد. چرا که برای اولین بار از سال 1998 تصمیم گرفت برای تقویت ین مداخله نماید. 

پس از این مداخله، ین تا 2.5 درصد افزایش یافت. اما سوال بزرگ این است که آیا چنین اقدام یک جانبه ای ادامه دار خواهد بود؟ یا اینکه صرفا روند نزولی ین را به تاخیر انداخته است. بازدهی خزانه داری ایالات متحده آمریکا به سرعت در حال افزایش است و تا زمانی که «بانک مرکزی ژاپن» (BoJ) در سیاست های خود تجدید نظر نکند، اختلاف نرخ بهره آمریکا/ژاپن همچنان افزایی می یابد و ین از این حد هم پایین تر خواهد رفت. 

یکی دیگر از عواملی که بر ین تأثیر می گذارد، سیاست متناقض بین «بانک مرکزی ژاپن» (BoJ) و «وزارت اقتصاد و دارایی ژاپن» (MoF) است که دیروز آشکار شد و باعث نوسان شدید ین شد. وزارت دارایی برای تقویت ین مداخله کرده است، در حالی که در همان زمان، «بانک مرکزی ژاپن» (BoJ) نرخ های «اوراق قرضه» (JGB) را در سطوح پایین نگه می دارد.

سیگنال های متناقض بانک مرکزی و همین طور وزارت دارایی ژاپن که مشاهده شد، می تواند باعث ایجاد نوسانات در بازار شود و اثراتی بالاتر از کاهش مقطعی ین به دنبال داشته باشد. 

تحلیل تکنیکال دلار آمریکا به ین ژاپن «USD/JPY»

نمودار دلار ین

جفت ارز دلار به ین USD/JPY ابتدا وارد سطح مقاومتی 144.71 شده و سپس عقب نشینی کرد. سطح مقاومت بعدی در 146.49 قرار دارد.

جفت ارز دلار به ین USD/JPY در حاضر حاضر در سطح حمایتی 143.19 قرار دارد. سطح حمایت بعدی 141.88 است

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین