خبر

اقتصاد آنلاین – مهرداد فرامهر؛ علیرغم وعده های رئیس جمهور جدید منتخب کره جنوبی، یون سوک یول، مبنی بر تعلیق مالیات بر ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۲۵ به دلیل شرایط نامساعد بازار فعلی و برای اینکه دولت بتواند سیاست های قابل قبولی برای صنعت کریپتو تدوین کند، مقامات کشور به توقیف دارایی های کریپتویی متعلق به متخلفان مالیاتی در سراسر کشور ادامه داده اند.

بر اساس یک پایگاه خبری محلی، یونهاپ، وزارت استراتژی و دارایی کره جنوبی، وزارت مدیریت و امنیت عمومی، خدمات مالیاتی ملی و مقامات ۱۷ شهر و استان، از سال گذشته برای تصاحب حدود ۲۶۰ میلیارد وون (تقریباً ۱۸۴.۶ میلیون دلار) BTC، XRP و چندین دارایی کریپتو دیگر از سرمایه گذاران همکاری کرده اند.

گزارش شده است که مقامات داده های متعلق به دارندگان رمزارزها را از صرافی های محلی به دست می آورند و از این اطلاعات برای تعقیب متخلفان مالیاتی استفاده می کنند. ساکنان سئول، اینچئون و استان گیونگی بیشترین تأثیر را از این عملیات متحمل شدند زیرا دارایی های آنها حدود ۳۰ درصد از کل رمزارزهای توقیف شده را تشکیل می داد.

اگرچه برخی از کاربران صنعت کریپتو بر این باور هستند که مالیات بر کریپتو تا حد زیادی به مشروعیت بخشیدن به ارزهای مجازی مبتنی بر بلاک چین در سطح جهانی کمک می کند، اما این موضوع کاملاً بحث برانگیز است و تنها چند درصد از سرمایه گذاران در حوزه های قضایی مختلف مالیات کریپتویی صحیح خود را ثبت می کنند.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین