خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از وب‌سایت «اینوستینگ»، پس از افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، قیمت نفت کاهش یافت. فدرال رزرو نرخ بهره را 75 واحد افزایش داد، این سومین افزایش متوالی است و نرخ بهره در حال حاضر به بالاترین مقدار آن از سال 2008 رسیده است. قیمت نفت خام به این خبر واکنش منفی نشان داد.
پس از اینکه فدرال رزرو اعلام کرد نرخ بهره را 75 واحد پایه افزایش خواهد داد، قیمت نفت بعد از ظهر چهارشنبه به کاهش خود ادامه داد. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ماه گذشته اذعان کرد که افزایش نرخ بهره پر از مشقت خواهد بود، چرا که از طریق کاهش تقاضا میزان تورم را کاهش می دهد. 

انتظار می‌رفت که افزایش نرخ‌ها در طی جلسه فدرال رزرو اعلام شود. به طوری که اکثر تحلیلگران افزایش نرخ بهره را 75 واحد پایه پیش‌بینی می‌کردند، در حالی که تعداد کمی از تحلیلگران افزایش 100 واحدی را پیش‌بینی می‌کردند. قیمت نفت پیش از این نشست روند کاهشی داشت. افزایش نرخ ، نفت را بیشتر به قهقرا برد.

کاهش قیمت نفت خام با افزایش میزان بهره

یک ساعت قبل از اعلام فدرال رزرو، نفت خام «وست تگزاس اینترمیدیت» (WTI) به قیمت 83.31 دلار در هر بشکه معامله شد که 0.63 دلار (0.75٪) در روز کاهش داشت. هر بشکه نفت برنت 90.03 دلار معامله شد که به میزان 0.59 دلار کاهش نشان داد. این سومین افزایش متوالی نرخ بهره توسط فدرال رزرو است و نرخ بهره در حال حاضر بالاترین مقدار آن از سال 2008 است.

شاخص قیمت مصرف کننده اصلی (CPI) در ماه اوت بالاتر از مقادیر پیش بینی شده توسط تحلیل گران بود. در واقع «شاخص قیمت مصرف کننده» (CPI)  به تغییرات قیمتی کالاها و خدمات به استثنای انرژی و غذا می پردازد. با وجود کاهشی بودن قیمت نفت خام در چند ماه گذشته، کماکان هر گالن آن تقریبا 0.50 دلار گران تر از قیمت آن در همین زمان، سال گذشته است

نرخ‌های بالاتر منجر به تقویت دلار و بالاتر رفتن قیمت آن می شود، که در نهایت و به نوبه خود باعث کاهش قیمت نفت خام می شود. و نفت برای خریدارانی که ارزهای خارجی دارند گران تر می شود. دلار در روز چهارشنبه به بالاترین حد خود در 20 ساله گذشته رسیده است. رکود اقتصادی می تواند ساختار تقاضا را به طور کامل به هم بریزد. رکود اقتصادی ناشی از نرخ های بالاتر بر قیمت نفت خام هم تاثیر خود را گذاشته است.

به این ترتیب با انتشار خبر افزایش نرخ بهره توسط «کمیته بازار آزاد فدرال» (FOMC)، نفت خام کاهش یافت.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین