خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، اتریوم (ETH) در چند روز گذشته در یک الگوی کانال نزولی گرفتار شده و شاهد کاهش قیمت خود بوده است. قیمت اتریوم در 19 سپتامبر (28 شهریور) از خط حمایت این کانال نزولی به سمت بالا حرکت کرد؛ این مسئله می‌دهد معامله‌گران به محض کاهش قیمت اقدام به خرید می‌کنند. 

نمودار قیمت اتریوم در روز گذشته

گاوها (معامله‌گرانی که به دنبال افزایش قیمت‌ها هستند) دائما تلاش می‌کنند قیمت اتریوم را با یک حرکت قدرتمند به بالای 1,400 دلار برسانند. اگر آن‌ها در این راه موفق عمل کنند، قیمت اتریوم می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1,513 دلار) افزایش یابد. این سطح می‌تواند برای گاوها بسیار بااهمیت باشد، زیرا شکسته شدن آن و عبور قیمت اتریوم به بالای آن، مسیر را برای صعود احتمالی قیمت به خط مقاومت کانال هموار کند.

ولی اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه به پایین سقوط کند، مشخص می‌شود که احساسات منفی هم‌چنان در بازار باقی مانده و معامله‌گران به محض افزایش قیمت اقدام به فروش می‌کنند. این مسئله می‌تواند قیمت را تا خط حمایت کانال کاهش دهد. اگر این حمایت نیز شکست بخورد، قیمت اتریوم ممکن است تا سطح 1,000 دلار کاهش یابد.

هم‌اکنون، در حوالی ساعت 11:20 روز پنج‌شنبه 31 شهریور، قیمت اتریوم کاهش یافته و به 1,273 دلار رسیده است. فدرال رزرو سرانجام میزان افزایش نرخ بهره را اعلام کرد. نرخ بهره قرار است 0.75 درصد افزایش یافته و تا پایان سال نیز 125 واحد دیگر افزایش یابد. پیش‌بینی می‌شود نرخ بهره تا پایان سال به 4.4 درصد برسد. همین مسئله بر قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر منفی گذاشته است. 

نمودار قیمت اتریوم

قیمت بایننس کوین (BNB) نیز داخل یک الگوی کانال نزولی در حال اصلاح است. قیمت این ارز دیجیتال از سطح 258 دلار به شکل مطلوبی به سمت بالا جهش کرد؛ این مسئله نشان می‌دهد تقاضا برای خرید بایننس کوین در سطوح پایین افزایش می‌یابد.

نمودار قیمت بایننس کوین در روز گذشته

گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (278 دلار) رسانده و خط مقاومت کانال را به چالش بکشند. میانگین متحرک ساده‌ی 20 روزه (293 دلار) درست در بالای کانال قرار دارد. از این رو، انتظار می‌رود که خرس‌ها (معامله‌گرانی که به دنبال کاهش قیمت‌ها هستند) با تمام قدرت از این سطح دفاع کنند.

اگر قیمت از خط مقاومت به سمت پایین حرکت کند، قیمت بایننس کوین ممکن است دوباره به 258 دلار کاهش یابد. اگر این سطح حمایت نیز شکست بخورد، بایننس ممکن است تا خط حمایت کانال سقوط کند.

گاوها اگر می‌خواهند امید خود را برای شروع یک حرکت صعودی به سمت مقاومت قدرتمند 338 دلار حفظ کنند، باید قیمت را به سمت بالای این کانال هدایت کرده و در همان جا نگه دارند.

هم‌اکنون، در حوالی ساعت 11:30 روز پنج‌شنبه، بایننس کوین با قیمت 266 دلار معامله می‌شود.

نمودار قیمت بایننس کوین

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین