خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اف‌ایکس‌امپایر، قیمت بیت کوین (BTC) در روز سه‌شنبه، 3.37 درصد کاهش یافت. قیمت این ارز دیجیتال در روز دوشنبه 0.65 درصد افزایش یافته بود؛ ولی در نهایت، بیت کوین روز سه‌شنبه را با قیمت 18,887 دلار به پایان رساند. قیمت بیت کوین، از 3 جولای (12 تیر) تاکنون، پنج بار به زیر 20,000 دلار سقوط کرده است؛ هم‌چنین، قیمت بیت کوین روز گذشته برای دومین بار از ماه ژوئن به زیر 19,000 دلار رسید.

هم‌اکنون، در حوالی ساعت 3:00 بعد از ظهر روز چهارشنبه 30 شهریور، بیت کوین با قیمت 19,002 دلار معامله می‌شود. 

نمودار قیمت بیت کوین

بیت کوین (BTC) هم‌چنان همبستگی خود را با شاخص نزدک 100 حفظ کرده است. نگرانی شدید سرمایه‌گذاران از تصمیم فدرال رزرو در نشست روز جاری و افزایش مشکلات اقتصادی در ایالات متحده باعث شده‌اند که دارایی‌های پرریسک نظیر سهام و کریپتو جذابیت خود را از دست بدهند. تردیدهای بازار در مورد میزان افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، ارزش بازار ارزهای دیجیتال را به زیر 900 میلیارد دلار بازگرداند.

جلسه‌ی معاملاتی امروز نیز می‌تواند بسیار پرنوسان باشد؛ زیرا سرمایه‌گذاران منتظر تصمیم فدرال رزرو در خصوص سیاست‌های پولی آمریکا هستند.افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو می‌تواند بیت کوین را به پایین‌ترین سطح سال 2022 یعنی 17,601 دلار برساند.

مقایسه نزدک و بیت کوین

امروز، شاخص ترس و طمع بیت کوین بدون تغییر باقی ماند؛ این شاخص هم‌چنان در عدد 23 و در منطقه‌ی ترس شدید قرار دارد. هر چه این عدد به صفر نزدیک‌تر باشد، نشان‌دهنده‌ی این حقیقت است که ترس سرمایه‌گذاران از شرایط بازار شدیدتر، و هر چه این عدد به 100 نزدیک‌تر باشد، نشان‌دهنده‌ی آن است که طمع آن‌ها برای سرمایه‌گذاری بیش‌تر است. تردیدهای سرمایه‌گذاران نسبت به تصمیم فدرال رزرو و چشم‌انداز اقتصادی آمریکا باعث شده‌اند این شاخص در منطقه‌ی ترس شدید قرار بگیرد.

باقی ماندن شاخص ترس و طمع در منطقه‌ی ترس شدید و عدد 23، فقدان روند غالب و تردید‌های کنونی موجود پیرامون سیاست پولی فدرال رزرو و چشم‌انداز اقتصادی را تایید می‌کند.

در هفته‌های اخیر، گاوها (معامله‌گرانی که به دنبال افزایش قیمت‌ها هستند) دائما تلاش کرده‌اند که از سقوط شاخص ترس و طمع به زیر عدد 20 جلوگیری کنند. خرس‌ها (معامله‌گرانی که به دنبال کاهش قیمت‌ها هستند) می‌خواهند این شاخص به زیر 20 سقوط کند تا شاهد سقوط قیمت بیت کوین به زیر 18,000 دلار باشد.

شاخص ترس و طمع

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین