خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، پروژه‌ی ادغام اتریوم بالاخره در هفته‌ی گذشته به انجام رسید و اتریوم از سیستم اثبات کار به سیستم اثبات سهام منتقل شد. به گفته‌ی توسعه‌دهندگان اتریوم میزان مصرف انرژی بلاک چین اتریوم پس از انجام پروژه‌ی ادغام تا 99 درصد کاهش یافته است. به این ترتیب، این ارتقاء نه فقط باعث بهبود کارکرد و امنیت این شبکه شده، بلکه تاثیرات مخرب آن را بر محیط زیست کاهش داده است. بر اساس گزارشی از موسسه‌ی بیت‌وایز که در روز سه‌شنبه منتشر شد، پروژه‌ی ادغام اتریوم با ایجاد فرصت سهامگذاری یا استیکینگ در بلاک چین اتریوم برای سرمایه‌گذاران خرد و هم‌چنین، سرمایه‌گذاران نهادی (شرکت‌های سرمایه‌گذاری)، تاثیر قابل‌توجهی بر اقتصاد کریپتو خواهد داشت.

به گفته‌ی این موسسه، پیش‌بینی می‌شود سرمایه‌گذاران از طریق سهامگذاری بلندمدت اتریوم (ETH) به طور بالقوه بتوانند از سود 4 تا 8 درصدی بهره‌مند شوند. هم‌چنین، تحلیلگران شرکت جی‌. پی. مورگان پیش‌بینی می‌کنند که بازده‌ی سهامگذاری در سراسر بلاک چین‌های اثبات سهام (PoS) تا سال 2025 دو برابر شده و به 40 میلیارد دلار برسد.

سود کاربرانی که دارایی‌های کریپتوی خود را در صندوق‌های سهامگذاری قرار می‌دهند، از کارمزد تراکنش‌هایی تامین می‌شود که توسط سایر کاربران شبکه پرداخت می‌شوند. برخی از سرمایه‌گذاران استیکینگ یا سهامگذاری را به عنوان فرصتی برای کسب درآمد غیرفعال تلقی می‌کنند؛ البته، سهامگذاران ملزم هستند دارایی‌های خود را طی یک قرارداد هوشمند در استخر سهامگذاری قفل کنند - به این معنی که در طول یک مدت مشخص قادر نخواهند بود دارایی‌های خود را خرج کرده یا در بازار معامله کنند. این مسئله به عنوان یکی از چالش‌ها و موانع اصلی برای پذیرش بلاک چین‌های اثبات سهام (PoS)، به ویژه توسط سرمایه‌گذاران نهادی شناخته می‌شود.

با وجود این، توسعه‌دهندگان بلاک چین و فعالان بازار به طور فعال به دنبال یافتن راه‌حل‌های مناسبی برای تامین نقدینگی استخرهای سهامگذاری هستند. در نهایت، مسلما جذابیت سیستم اثبات کار و استخرهای سهامگذاری بر سرمایه‌گذاران نهادی پوشیده نخواهد ماند و آن‌ها خود را از این فرصت عالی محروم نخواهند کرد. بر اساس گزاش موسسه‌ی تحلیلی بیت‌وایز، با افزایش روزافزون فرصت‌ سهامگذاری در بازار کریپتو، نه تنها سرمایه‌گذاران نهادی سود بیش‌تری کسب خواهند کرد، بلکه میزان انعطاف‌پذیری و تاب‌آوری شبکه نیز بهبود خواهد یافت.

از مدت‌ها پیش از انجام پروژه‌ی ادغام، بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند در روزهای منتهی به انجام این پروژه، ارزش اتریوم افزایش یافته و بعد از انجام آن نیز نوسان‌های بازار تشدید شوند. این پیش‌بینی تا حدود زیادی محقق شده است. زیرا اتریوم رشد خوبی را تجربه کرد ولی شرایط کلان اقتصادی و نگرانی شدید سرمایه‌گذاران از تصمیم فدرال رزرو در خصوص میزان افزایش نرخ بهره باعث سقوط قیمت اتریوم شد. این روند نزولی پس از انجام پروژه‌ی ادغام نیز هم‌چنان ادامه دارد. ولی عده‌ای نیز امیدوار هستند نتیجه‌ی نشست فدرال رزرو - که امروز و فردا، 30 و 31 شهریور برگزار می‌شود - آن‌چنان سخت نباشد؛ آن‌ها امیدوارند فدرال رزرو نرخ بهره را حداکثر 0.75 درصد افزایش دهد.

هم‌اکنون، در حوالی ساعت 11:00 صبح روز چهارشنبه 30 شهریور، اتریوم با قیمت 1,324 دلار معامله می‌شود. ارزش کل بازار اتریوم نیز هم‌اکنون به 162,146,708,736 دلار رسیده است. 

نمودار قیمت اتریوم

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین