خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از رویترز، روبل روسیه و سهام در روز پنج‌شنبه ثابت ماند، بدون حرکت جدید در تجارت تابستانی، در حالی که قیمت اوراق قرضه پس از آن که داده‌های تورمی انتظارات برای کاهش مجدد نرخ توسط بانک مرکزی را تقویت کرد، افزایش یافت.

در ساعت 0759 به وقت گرینویچ، روبل در روز با 60.77 در برابر دلار تغییر چندانی نداشت و در برابر یورو با 0.2 درصد کاهش به 61.78 رسید.

با حمایت از کنترل سرمایه، روبل در سال جاری به بهترین ارز جهان تبدیل شد و انتظار می‌رود به زودی از پرداخت‌های مالیاتی پایان ماه که معمولاً صادرکنندگان را وادار می‌کند بخشی از درآمدهای ارز خارجی خود را تبدیل کنند، حمایت بیشتری پیدا کند.

نوسانات روبل پس از نوسانات شدید کاهش یافت که باعث شد در ماه مارس در بورس مسکو، چند روز پس 24 فوریه و سپس افزایش به رکورد هفت ساله و اوج 50.01 در ژوئن، به پایین‌ترین سطح خود یعنی 121.53 دلار در برابر دلار رسید.

نوسانات روبل

در بازار اوراق قرضه، پس از اینکه داده‌ها نشان داد قیمت مصرف‌کننده در روسیه برای ششمین هفته متوالی کاهش یافته است، بازدهی اوراق قرضه خزانه دو ساله OFZ که برعکس قیمت آنها حرکت می‌کند، به 8.90 درصد از پایان روز چهارشنبه 9.01 درصد کاهش یافت.

BCS Global Markets در یادداشتی اعلام کرد: اگر این روند در ماه سپتامبر تغییر نکند، ممکن است در جلسه بعدی CBR شاهد کاهش بیشتر نرخ بهره باشیم.

بانک مرکزی آخرین بار در ماه ژوئیه نرخ بهره اصلی خود را به 8 درصد کاهش داد و اعلام کرد که با کاهش تورم و ادامه انقباض اقتصادی برای مدت طولانی‌تر از آنچه قبلا تصور می‌شد، نیاز به کاهش بیشتر را بررسی خواهد کرد.

کاهش نرخ‌ها با کاهش جذابیت سپرده‌ها، قیمت اوراق قرضه را افزایش، و فشار صعودی بر روبل را کاهش می‌دهد، در حالی که از بازار سهام حمایت می‌کند؛ زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال دارایی‌های پربازده بیشتری برای ذخیره وجوه خود هستند.

شاخص RTS بر اساس دلار با 0.05 درصد کاهش به 1135.9 واحد رسید. شاخص MOEX روسیه مبتنی بر روبل 0.1 درصد بالاتر بود و به 2190.8 واحد رسید.

BCS Global Markets گفت: «بازار روسیه همچنان در یک روند جانبی حرکت می‌کند و هیچ محرکی برای تغییر روند هنوز قابل مشاهده نیست.»

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین