خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قیمت طلا در حال محوشدن از جهش اولیه این پنج‌شنبه است، زیرا دلار آمریکا شاهد افزایش علاقه خرید در بحبوحه‌ی افزایش جریان‌های ریسک است. چشم‌انداز اقتصادی وخیم چین همراه با احتیاط فدرال رزرو در مورد رکود بالقوه، سرمایه‌گذاران را در حاشیه قرار می‌دهد. در میان فرار به سمت تقاضای مبتنی بر ایمنی برای اوراق قرضه دولتی ایالات متحده، بازدهی خزانه‌داری سودهای قبلی را معکوس کرد که به توقف فروش مداوم فلز درخشان کمک کرد. گاوهای طلا همچنین از تشدید احتمالی درگیری آمریکا و چین حمایت می‌کنند، زیرا آمریکا قرار است مذاکرات تجاری رسمی با تایوان را در اوایل پاییز آغاز کند.

با این حال، خطرات نزولی برای شمش دست‌نخورده باقی می‌ماند، اگر ریسک‌گریزی عمیق‌تر شود و باعث افزایش قیمت دلار در برابر رقبای اصلی شود. معامله‌گران همچنین از ادعاهای بیکاری هفتگی ایالات متحده و داده‌های شاخص تولید فدرال فیلی برای نشانه‌های تازه‌ای در مورد سلامت اقتصاد استفاده می‌کنند. سخنرانی‌های استر جورج و نیل کشکاری، مقامات فدرال رزرو، از نزدیک برای فرصت‌های جدید معاملاتی طلا با قیمت دلار مورد بررسی قرار خواهد گرفت. بر اساس ابزار FedWatch گروه CME، احتمال افزایش 50 بیتی نرخ بهره در سپتامبر تا 62 درصد افزایش یافته است.

ریسک‌گریزی

XAU/USD در روز چهارشنبه به سومین روز باخت خود ادامه داد و در بحبوحه‌ی بهبود طولانی‌مدت دلار آمریکا و همچنین بازدهی خزانه‌داری، به پایین‌ترین سطح در دو هفته گذشته در 1760 دلار رسید. صورتجلسه ژوئیه فدرال رزرو احتیاط را در میان سیاستگذاران احساس کرد، زیرا آنها در ماه گذشته بر لزوم کاهش سرعت افزایش نرخ بهره با اذعان به خطرات فزاینده رشد توافق کردند. علیرغم دقایق کمتر جنگ‌طلبانه فدرال رزرو، قیمت طلا نتوانست سرمایه‌گذاری کند، زیرا زیان شاخص‌های وال استریت تقاضای امن برای دلار را پشتوانه نگه داشت. سرمایه‌گذاران همچنین داده‌های خرده‌فروشی ایالات متحده را نیز هضم کردند، که نشان‌دهنده‌ی یک خوانش ثابت در ماه گذشته بود و پس از آن در ژوئن 0.8 درصد افزایش یافت.

چشم‌انداز فنی قیمت طلا: نمودار روزانه

نمودار روزانه قیمت طلا
نزولی که به دنبال شکست گوه فزاینده در نمودار روزانه رخ داد، حمایت صعودی میانگین متحرک روزانه 21 (DMA) را در روز چهارشنبه به چالش کشید.

در معاملات روز پنج‌شنبه تا کنون، قیمت 21-DMA را که اکنون در 1764 دلار است، شکسته است و با کاهش عمیق‌تری چشم‌پوشی می‌کند.

شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) از خط وسط برای نزولی عبور کرده است و نشان می‌دهد که مسیر کمترین مقاومت در جنوب است.

بالشتک فوری در پایین‌ترین سطح 1754 دلاری 3 آگوست قرار می‌گیرد که زیر آن سطح روانی 1750 دلار آزمایش می‌شود.

از سوی دیگر، بازپس‌گیری 21-DMA برای گاوها حیاتی خواهد بود تا بتوانند زمین را حفظ کنند. مانع مهم بعدی برای خریداران در 50-DMA نزولی در 1777 دلار است.

به علاوه، مقاومت 1789 دلاری برای افزایش بازیابی به سمت آستانه 1800 دلاری وارد عمل خواهد شد.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین