خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، توقف روند صعودی قیمت بیت کوین (BTC) در نزدیکی سطح 24500 دلار در 17 آگوست (26 مرداد) نشان داد معامله‌گرانی که به دنبال کاهش قیمت‌ هستند (خرس‌) هم‌چنان با قدرت در برابر افزایش قیمت مقاومت می‌کنند.

یکی دیگر از دلایل محتاط شدن سرمایه‌گذاران کریپتو این بود که بازار S&P 500 در روزهای اخیر به سطوح اشباع خرید رسیده است.

با این‌که وضعیت بازار کریپتو در کوتاه‌مدت نامشخص به نظر می‌رسد، سرمایه‌گذاران نهادی که معمولا اهداف بلندمدتی دارند، سرمایه‌گذاری‌های خود را در صنعت بلاک چین، از جمله ارزهای دیجیتال، افزایش داده‌اند. بر اساس داده‌های بلاک‌دیتا در 17 آگوست، 40 شرکت بزرگ دنیا بین ژانویه 2021 تا ژوئن 2022 تقریبا معادل 6 میلیارد دلار در استارت‌آپ‌های بلاک چین سرمایه‌گذاری کردند - یعنی بیش از سه برابر بیش‌تر از میزان سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها بین ژانویه 2021 تا سپتامبر 2021 (1.9 میلیارد دلار).

معامله‌گرانی که به دنبال افزایش قیمت‌ها هستند (گاوها) در 17 آگوست تلاش کردند بیت کوین را به بالای مقاومت 24668 دلار برسانند؛ ولی فتیله‌ی بلند روی کندل نشان می‌دهد خرس‌ها به شدت از این سطح دفاع می‌کنند. به این ترتیب، قیمت بیت کوین کاهش یافت و به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (23,496 دلار) رسید. احتمالا گاوها در این سطح به شدت شروع به خرید می‌کنند.

نمودار قیمت بیت کوین

میانگین متحرک نمایی 20 روزه شیب صعودی خود را از دست داده و شاخص قدرت نسبی (RSI) نزدیک به نقطه‌ی میانی قرار گرفته است - این نشان‌دهنده‌ی وجود تعادل بین عرضه و تقاضا است. اگر قیمت بیت کوین پایین میانگین متحرک نمایی 20 روزه باقی بماند، این تعادل ممکن است به نفع خرس‌ها شکسته شود و قیمت بیت کوین ممکن است تا میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه (22160 دلار) کاهش یابد.

در مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی به سمت بالا بازگردد و به بالای 25200 دلار برسد، مشخص می‌شود که گاوها دوباره کنترل بازار را به دست گرفته‌اند. آن‌گاه قیمت بیت کوین می‌تواند تا 28000 دلار افزایش یابد؛ البته، خرس‌ها در این سطح احتمالا مقاومت شدیدی از خود نشان می‌دهند.

اتریوم (ETH) در 16 آگوست (25 مرداد) از سطح 1853 دلار به سمت بالا حرکت کرد و گاوها در 17 آگوست سعی کردند قیمت را به بالای 2000 دلار برسانند. با این حال، فتیله‌ی بلند روی کندل روزانه نشان می‌دهد که معامله‌گران ممکن است با افزایش قیمت اقدام به فروش کنند.

نمودار قیمت اتریوم

خرس‌ها سعی خواهند کرد از این موقعیت استفاده کنند و قیمت اتریوم را به منطقه‌ی حمایت قوی بین میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1772 دلار) و سطح 1700 دلار بکشانند. اگر گاوها می‌خواهند روند صعودی قیمت اتریوم آسیبی نبیند، باید با قدرت از این منطقه‌ی مهم دفاع کنند.

اگر قیمت از این منطقه‌ی حمایتی به سمت بالا بازگردد، قیمت اتریوم می‌تواند مقاومت 2030 دلار را دوباره تست کند. بسته شدن قیمت در بالای این سطح می‌تواند مسیر حرکت صعودی را هموار کند.

در مقابل، اگر خط حمایت 1700 دلاری به سمت پایین شکسته شود، قیمت اتریوم ممکن است تا میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه (1492 دلار) کاهش یابد. این اتفاق می‌تواند شروع مرحله‌ی بعدی حرکت صعودی را به تاخیر بیاندازد و قیمت اتریوم را برای چند روز در این محدوده نگه دارد.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین