خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، طبق اعلام مسئولان شبکه‌ی اتریوم، پروژه‌ی ادغام یا فرایند انتقال شبکه اتریوم از اثبات کار به اثبات سهام، از 15 یا 16 سپتامبر (از 24 یا 25 شهریور) آغاز خواهد شد؛ معامله‌گران و تحلیلگران در حال بررسی پیامدهای مختلف تکمیل این پروژه و استراتژی‌های معاملاتی مناسب در طول این دوره هستند. 

استراتژی اول نسبتا ساده است. معامله‌گران می‌توانند به سادگی اتریوم (ETH) را در بازار نقدی خریداری کنند و آن را در کیف پول صرافی خود یا هر پلتفرم/کیف پولی که توکن‌های فورک شده را پشتیبانی می‌کند، نگه دارند؛ و منتظر بمانند و ببینند چه بر سر توکن اثبات کار (PoW) می‌آید.

اگر بخش‌هایی از اکوسیستم اتریوم تصمیم بگیرند تغییرات پروژه‌ی ادغام را نپذیرند و هم‌چنان از توکن‌های PoW استفاده کنند، کافی است صرافی‌هایی را پیدا کنید که از هارد فورک‌های جدید پشتیبانی می‌کنند، و توکن‌های خود را در آن‌جا به فروش برسانید.

حال فرض کنیم، مانند بسیاری از سرمایه‌گذاران، در مورد موفقیت نهایی پروژه‌ی ادغام اتریوم شک و تردید دارید. پس از تجربه‌ی دوران بسیار سختی که در آن، بیت کوین (BTC) به شدت ارزش خود را از دست داد، و بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی کریپتو نظیر ترا، سلسیوس و تری اروز کپیتال و غیره دچار ورشکستگی شدند و سرمایه‌ی بسیاری از کاربران به باد رفت، کاملا طبیعی است که در مورد آینده‌ی اتریوم، دومین دارایی بزرگ بازار ارزهای دیجیتال، بسیار نگران و مضطرب باشید.

پوشش ریسک استراتژی مناسبی برای آن دسته از سرمایه‌گذارانی است که نسبت به پیامدهای پروژه‌ی ادغام احساس تردید دارند. اساسا، بهتر است وارد پوزیشن لانگ شوید - کاری که به طور طبیعی بسیاری از دارندگان اتریوم سال‌ها است که انجام می‌دهند، یا دست‌کم پس از رسیدن قیمت اتریوم به کف 880 دلار تصمیم به انجام آن گرفته‌اند.

هم‌زمان با این‌که وارد پوزیشن لانگ شده‌اید، در قراردادهای آتی یا اختیار معامله وارد پوزیشن شورت شوید، تا اگر اتریوم به شدت دچار اصلاح قیمت شد، ضررهای‌تان را جبران کرده باشید.

گذشته از این‌ها، از نظر برخی از سرمایه‌گذاران، ریسک‌های معامله در دوره‌ی ادغام بیش‌تر از پاداشی است که ممکن است بابت دریافت توکن‌های رایگان هاردفورک PoW یا کسب سود از نوسان‌های بازار در طول این دوره نصیب‌شان شود.

این دسته از سرمایه‌گذاران ممکن است صرفا سرمایه‌گذاری در استیبل کوین‌ها و معامله بر اساس قوی‌ترین روند بازار اتریوم را ترجیح دهند. در این سناریو، معامله‌گران ممکن است بر اساس بریک‌اوت‌های روزانه یا روند کوتاه‌مدت بازار معامله کنند. بسیاری از معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند در طول دوره‌ی ادغام، بازار دائما تحت تاثیر شایعات و اخبار مختلف باشد و عده‌ای دیگر انتظار دارند که قیمت اتریوم پس از تکمیل پروژه‌ی ادغام به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

اتریوم در حال حاضر، با مجموع ارزش بازار 225,687,934,330 دلار، در فهرست بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار کماکان در جایگاه دوم قرار دارد. قیمت اتریوم در لحظه‌ی نگارش این مطلب، 1,849.77 دلار بوده است. 

نمودار قیمت اتریوم

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین