خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، طلای نقطه‌ای همچنان تحت فشار فروش قرار دارد و هر اونس تروی حدود 1775 دلار معامله می‌شود. دلار آمریکا در نیمه اول روز جایگاه قوی خود را حفظ کرد زیرا بازیگران بازار در بحبوحه‌ی نگرانی‌های رکود محتاط هستند.

تقاضا برای دلار آمریکا پس از گشایش وال استریت کاهش یافت، زیرا DJIA و S&P 500 با افزایش قابل توجهی باز شدند و در آن زمان روند صعودی خود را افزایش دادند. نزدک کامپوزیت از آنجایی که چند امتیاز پایین‌تر از سطح افتتاحیه خود معامله می‌کند، عقب مانده است. در مورد XAU/USD، به سختی برای متوقف‌کردن رکود کافی بود، اگرچه به بازگشت طلا کمکی نکرد، و به نوعی به افت بیشتر در جلسات آینده اشاره داشت.

در همین حال، بازده اوراق قرضه دولتی ایالات متحده در حال افزایش است و جذابیت این فلز درخشان را کاهش می‌دهد. سود اوراق خزانه 10 ساله در حال حاضر 2.83 درصد است در حالی که سود اوراق 2 ساله 3.24 درصد است. منحنی بازده معکوس باقی می‌ماند، اما فاصله از رکورد 65 که پس از انتشار ارقام تورم ایالات متحده به دست آمد، به 41 واحد در ثانیه کاهش یافت.

چشم‌انداز فنی کوتاه‌مدت قیمت طلا

نمودار روزانه قیمت طلا

نمودار روزانه XAU/USD نشان می‌دهد که علاقه خرید همچنان کاهش می‌یابد. این جفت یک پایین‌ترین و یک بالاترین کف را ثبت کرده است که به SMA صعودی 20 نزدیک می‌شود که پشتیبانی پویا در حدود 1761.10 دلار را فراهم می‌کند. 100-SMA، در عین حال، پس از عبور از زیر 200-SMA، سرعت لغزش خود را به بالای سطح فعلی افزایش داد. در نهایت، شاخص‌های فنی شیب نزولی خود را حفظ می‌کنند، اگرچه بالاتر از خطوط میانی خود قرار دارند.

نمودار 4 ساعته یک موضع خنثی به نزولی ارائه می‌دهد. SMA-100 به پایین‌تر از سطح فعلی پیشرفت می‌کند، اگرچه قدرت صعودی خود را از دست می‌دهد، در حالی که SMA-20 شتاب نزولی بالاتر از قیمت به دست می‌آورد. شاخص‌های فنی در زیر خطوط میانی خود بدون جهت می‌مانند و منعکس‌کننده‌ی عدم وجود علاقه به خرید هستند و در عین حال ریسک را به سمت نزول سوق می‌دهند.

سطوح پشتیبانی: 1,761.10 1,754.25 1,742.50

سطوح مقاومت: 1,783.10 1,792.30 1,803.10

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین