خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، طلا در روز در حدود 1776.50 دلار ثابت است و در محدوده‌ی محدودی بین 1773.91 دلار تا سقف 1776.85 دلار قرار دارد. فلز زرد به دلیل افزایش بازدهی خزانه‌داری که اشتهای سرمایه‌گذاران را تحت تاثیر قرار داد، سقوط کرد. افزایش اندک دلار آمریکا نیز یک باد مخالف برای تقاضای سرمایه‌گذاران بود. دلار در حال حاضر ثابت است زیرا سرمایه‌گذاران منتظر انتشار صورتجلسه کمیته بازار آزاد فدرال از جلسه 26 تا 27 جولای هستند.

بانک مرکزی ایالات متحده نرخ بهره یک شبه خود را 225 واحد پایه افزایش داد تا تورم بالا را مهار کند. این دقایق می‌تواند سرنخ‌هایی در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره ارائه دهد. انتظار می‌رود فدرال رزرو در نشست بعدی خود در 20 تا 21 سپتامبر نرخ بهره خود را 50 یا 75 واحد پایه دیگر افزایش دهد. بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده به عنوان یک پیامد و همچنین به دلیل نگرانی‌های رکود اقتصادی و با وجود نشانه‌های نوظهور کاهش تورم ثابت بوده است.

برخی از سیاستگذاران فدرال رزرو از لزوم ادامه افزایش نرخ بهره با وجود نتایج پایین‌تر از حد انتظار شاخص قیمت مصرف‌کننده در هفته گذشته صحبت کرده‌اند. کیت جوکز، رئیس استراتژی FX در Societe Generale استدلال می‌کند: «مقامات فدرال رزرو در مواجهه با بازار کار بسیار بسیار فشرده و تورم بسیار بالا چاره‌ای ندارند جز اینکه سخت‌گیرانه به نظر برسند. ساخت یک مورد قانع‌کننده برای فروش دلار سخت است.»

تورم بالا

در همین حال، تحلیلگران TD Securities استدلال کردند که «احتمال فشار کوتاه طلا به طور قابل توجهی در حال کاهش است». با این حال، تخمین‌های موقعیت‌یابی CTA ما نشان می دهد که برنامه خرید پیروان روند به کاهش نرخ‌ها در طول ماه گذشته کمک کرده است، زیرا الگوها مجبور به پوشش شورت شدند. تحلیلگران گفتند، در حالی که این امر از قیمت‌های بالاتر طلا حمایت می‌کند، ستون برای پیروان روند الگوریتمی بسیار نازک است تا بار دیگر بر فشار فروش در اوراق خزانه 10y آمریکا بیفزاید.»

این باید اشتها را برای خرید فلز زرد کاهش دهد، در حالی که نوار پوشش کوتاه اضافی بیشتر می‌شود. در همین حال، معامله‌گران شانگهای نیز احتمالاً در این پیشنهاد، به ویژه در بحبوحه‌ی تضعیف CNY ظاهر می‌شوند. با توجه به اینکه نشانه‌هایی از کمین طلافروشان را می‌بینیم، قیمت طلا آسیب‌پذیر است. در نهایت، معامله‌گران پروپوزال هنوز مقدار زیادی از طول خود را حفظ می‌کنند، که نشان می‌دهد ما هنوز شاهد تسلیم‌شدن در طلا نیستیم، که استدلال می‌کند که معامله به سمت پایین باقی می‌ماند.

تحلیل تکنیکال طلا

طلا یک مورد نزولی را در زیر خط روند شمارنده در نمودار روزانه به شرح زیر حک می‌کند:

نمودار روزانه طلا

قیمت در سطح حمایت قبلی متوقف شده است، اما انتظار می‌رود تا زمانی که مقاومت نزدیک به میانگین بازگشتی 50 درصدی در حدود 1785 دلار باشد، به زیر آن حرکت کند.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین