خبر

محمد کشتی آرای در گفت و گو با ایران اکونومیست در مورد علل ریزش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه، اظهار کرد: قیمت اونس جهانی روز جمعه با توجه به فعل و انفعالات سیاسی و اقتصادی جهان بالا رفت اما در ادامه و از روز شنبه به این سو، با کاهش مواجه شد؛ به گونه‌ای که ۲ دلار در هر اونس کاهش قیمت را شاهد بودیم.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: از این طرف نیز با توجه به اخباری که از مذاکرات رفع تحریم‌ها منتشر می‌شود، قیمت‌ها در بازار ارز کاهشی شده و روند در این بازار مثبت تلقی می‌شود. در حال حاضر قیمت دلار در بازار به حدود ۳۰ هزار تومان رسیده است.

وی ادامه داد: با کاهش قیمت ارز، بازار طلا و سکه نیز تحت تأثیر قرار گرفت و قیمت‌ها با کاهش همراه شد. البته با توجه به ریزش قیمت‌ها، تقاضا افت کرد و بازار با رکود مواجه شده است.

کشتی آرای گفت: از سویی دیگر نیز به دلیل کاهشی شدن قیمت‌ها، حباب سکه نیز کاهش یافته و به یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسیده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اضافه کرد: از ابتدای هفته تاکنون قیمت سکه حدود ۸۰۰ هزار تومان و قیمت هر گرم طلا ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان کاهش یافته است.

وی در مورد وضعیت قیمت‌ها در روزهای آینده، اظهار کرد: اگر به همین روال، اخبار مثبتی از مذاکرات رفع تحریم‌ها برسد و قیمت ارز کاهش یابد، قیمت طلا و سکه نیز به ریزش ادامه می‌دهد اما اگر اخبار مثبتی از این حوزه نرسد، قیمت‌ها در همین محدوده‌ها می‌ماند.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین