خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از رویترز، قیمت نفت روز سه‌شنبه در حالی کاهش یافت که داده‌های تاریک اقتصادی از سوی چین، خریدار اصلی نفت خام، نگرانی‌ها از رکود جهانی را تجدید کرد و بازار مذاکرات را برای احیای توافقی که می‌تواند به صادرات بیشتر نفت ایران اجازه دهد، زیر نظر داشت. به نظر می‌رسد در تاریکی شب اقتصاد چین، آفتاب نفت خیال طلوع ندارد.

بهای معاملات آتی نفت برنت با 84 سنت یا 0.9 درصد کاهش به 94.26 دلار در هر بشکه در ساعت 0953 GMT رسید. قیمت نفت خام WTI با 45 سنت یا 0.5 درصد کاهش به 88.96 دلار در هر بشکه رسید. معیارهای آتی نفت در جلسات قبلی خود حدود 3 درصد کاهش یافت.

بانک مرکزی چین نرخ‌های وام را کاهش داد تا بتواند تقاضا را احیا کند، زیرا اقتصاد این کشور در ماه ژوئیه به‌طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافت، پس از اینکه سیاست‌های پکن در برابر کووید صفر و بحران املاک باعث کاهش فعالیت کارخانه‌ها و خرده‌فروشی‌ها شد.

Commerzbank (ETR:CBKG) در یادداشتی اعلام کرد: «از نظر ما، مشکلات در بخش املاک و مستغلات، به علاوه استراتژی دولت برای مقابله با کووید صفر، احتمالاً در کوتاه‌مدت تا میان‌مدت بر اقتصاد تأثیر می‌گذارد، به این معنی که قیمت نفت احتمالاً با باد مخالف دائمی از این طرف مواجه خواهد شد.»

انتظار می‌رود صادرات محصولات سوختی چین در ماه آگوست به بالاترین حد خود در نزدیک به یک سال گذشته پس از صدور سهمیه‌های بیشتر توسط پکن، افزایش یابد و بر حاشیه‌های پالایشگاهی که قبلاً کاهش یافته بود، فشار وارد شود.

سرمایه‌گذاران همچنین مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای 2015 ایران را زیر نظر داشتند. به گفته تحلیلگران، اگر ایران و ایالات متحده پیشنهاد اتحادیه اروپا را بپذیرند، نفت بیشتری وارد بازار خواهد شد.

بارکلیز (LON:BARC) پیش‌بینی قیمت برنت خود را در روز سه‌شنبه به میزان 8 دلار در هر بشکه برای سال جاری و سال آینده کاهش داد، زیرا انتظار دارد در کوتاه‌مدت به دلیل عرضه‌های «مقاوم» روسیه، مازاد نفت خام زیادی را شاهد باشیم.

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) در گزارشی روز دوشنبه اعلام کرد، در ایالات متحده، تولید در حوضه‌های اصلی نفت شیل ایالات متحده در سپتامبر به 9.049 میلیون بشکه در روز (بشکه در روز) افزایش می‌یابد که بالاترین میزان از مارس 2020 است. در پرمین، بزرگترین حوضه نفت شیل ایالات متحده، تولید به رکورد 5.408 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

فعالان بازار منتظر داده‌های صنعت در مورد ذخایر نفت خام آمریکا بودند که در اواخر روز سه شنبه انتظار می‌رفت. نظرسنجی اولیه رویترز در روز دوشنبه نشان داد که ذخایر نفت و بنزین احتمالاً هفته گذشته کاهش یافته است، در حالی که موجودی‌های فرآورده‌های تقطیری افزایش یافته است. 

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین