خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، بیت کوین (BTC) در نزدیکی سطح 25000 دلار شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس‌ها بوده است. به دلیل فقدان یک کاتالیزور و هم‌چنین به دلیل این‌که هیچ گزارش مهم اقتصادی در این هفته در ایالات متحده منتشر نمی‌شود، درگیری میان این دو گروه از معامله‌گران ممکن است در کوتاه مدت برنده‌ی مشخصی نداشته باشد. داده‌های مربوط به بازارهای آسیا و اروپا نیز ممکن است نوسان‌ها را افزایش دهند، ولی بعید است که باعث ایجاد حرکت جهت‌دار قدرتمندی شوند.

آنتونی اسکاراموچی، بنیادگذار و یکی از مدیران شرکت اسکای‌بریج کپیتال، در مصاحبه‌ای با CNBC، به سرمایه‌گذاران توصیه کرد که «صبور و آینده‌نگر باشند». وی پیش‌بینی می‌کند بیت کوین طی شش سال آینده پاداش فوق‌العاده‌ای به سرمایه‌گذاران آینده‌نگر بدهد.

معامله‌گرانی که به دنبال افزایش قیمت‌ها هستند (گاوها) سعی کردند روند صعودی بیت کوین را از سر بگیرند، ولی خرس‌ها (معامله‌گرانی که به دنبال کاهش قیمت‌ها هستند) با رسیدن قیمت بیت کوین به 25211 دلار به شدت اقدام به فروش کردند و قیمت را تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (23,483 دلار) پایین آوردند. این اتفاقات به شکل‌گیری یک الگوی کندل خاص در 15 آگوست (24 مرداد) منجر شد. این الگو هنگامی ایجاد می‌شود که قیمت نسبت به روز قبل، سقف‌های بالاتر و کف‌های پایین‌تری ایجاد کند. 

نمودار قیمت بیت کوین

افزایش تدریجی شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه‌ی مثبت نشان‌دهنده‌ی تسلط بیش‌تر گاوها بر بازار است. چنان‌چه قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بالاتر برود، مشخص می‌شود که گاوها به محض کاهش قیمت بیت کوین اقدام به خرید می‌کنند. این مسئله می‌تواند احتمال بسته شدن قیمت بیت کوین را در بالای 24668 دلار افزایش می‌دهد.

اگر این اتفاق بیفتد، قیمت بیت کوین می‌تواند حرکت خود را به سمت 28000 دلار آغاز کند؛ ولی خرس‌ها در این سطح منتظر هستند تا چالش بزرگی را برای گاوها ایجاد کنند.

از سویی دیگر، اگر خرس‌ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند، قیمت بیت کوین ممکن است به میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه (22037 دلار) و سپس به خط روند صعودی سقوط کند.

اتریوم (ETH) در دو روز گذشته بارها و بارها به بالای سطح مقاومت روانی 2000 دلار افزایش یافت، ولی گاوها نتوانستند قیمت اتریوم را در این سطح حفظ کنند. این مسئله نشان می‌دهد خرس‌ها به سختی از این سطح دفاع می‌کنند.

نمودار قیمت اتریوم

قیمت اتریوم می‌تواند تا سطح بریک‌اوت 1700 دلار کاهش یابد. این سطح مهمی است که معامله‌گران باید مراقب آن باشند، زیرا اگر گاوها 1700 دلار را به سطح حمایت تبدیل کنند، احتمال بریک‌اوت قیمت به بالای 2000 دلار افزایش می‌یابد. اگر این اتفاق بیفتد، قیمت اتریوم می‌تواند خط روند نزولی را به سمت بالا قطع کند.

افزایش تدریجی شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1756 دلار) و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه‌ی مثبت نشان می‌دهند گاوها کنترل بازار را در دست دارند. خرس‌ها برای جلوگیری از روند صعودی اتریوم باید قیمت را در زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه حفظ کنند. در صورت موفقیت خرس‌ها، قیمت اتریوم ممکن است تا میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه (1465 دلار) کاهش یابد.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین