خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قیمت طلا (XAU/USD) ضررهای اخیر را در حدود 1780 دلار کاهش می‌دهد، زیرا یک جلسه ضعیف به فروشندگان اجازه می‌دهد حرکت‌های نزولی را در صبح روز سه شنبه در اروپا تثبیت کنند. با این حال، به نظر می‌رسد ترس بازار در رابطه با شرایط اقتصادی در ایالات متحده، اروپا و چین خریداران کالا را امیدوار نگه می‌دارد.

چاپ‌های نرم‌تر داده‌های ایالات متحده و چین، و همچنین بازدهی ضعیف خزانه‌داری، ترس‌های اقتصادی را نیز به تصویر می‌کشد، تا کشمکش‌های چین و آمریکا را فراموش نکنیم. بحران اقتصادی آلمان در همین راستا بود. اروپا روی توافق هسته‌ای با ایران برای مبارزه با بحران انرژی در داخل کار می‌کند. شایان ذکر است که روبرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان روز دوشنبه به نقل از رویترز گفت: «مدل انرژی وابسته به روسیه آلمان شکست خورده است و دیگر باز نمی‌گردد.»

در همین راستا می‌تواند کشمکش‌های ژئوپلیتیکی مربوط به چین باشد. شین هوا گزارش داد چین تعدادی از جدایی‌طلبان تایوان را تحریم کرده است. پیش از این، سفر چندین قانونگذار آمریکایی به تایوان، پکن را عصبانی کرد، که به نوبه خود به مانورهای نظامی شدید در نزدیکی مرز تایوان و تشدید خطرات ژئوپلیتیکی منجر شد.

در جاهای دیگر، شاخص تولید ایالات متحده NY Empire State برای ماه اوت از 11.1 در ژوئیه و 8.5 در پیش‌بینی بازار به 31.3- کاهش یافت. علاوه بر این، شاخص اعتماد سازندگان مسکن NAHB اوت ایالات متحده نیز به 49 در مقابل 55 سقوط کرد، که پایین‌ترین سطح خود از ماه‌های ابتدایی سال 2020 است. از سوی دیگر، چین داده‌های پایین‌تر از خرده‌فروشی و تولید صنعتی در ماه ژوئیه را منتشر کرد و در عین حال کاهش نرخ را نیز از بانک خلق چین (PBOC) نشان داد. با این حال، به نظر می‌رسد که بازار مبنی بر اینکه تلاش‌های چین برای بازگرداندن احساسات بازار کافی نیست، فشار نزولی بیشتری بر قیمت‌های XAU/USD وارد می‌کند.

احساسات بازار

در این زمینه، بازدهی خزانه داری 10 ساله ایالات متحده یک روند نزولی دو روزه در حدود 2.78 درصد را تجربه کرد، اما در اواخر این روند کند باقی می‌ماند. علاوه بر این، S&P 500 Futures حداکثر در طول روز 0.10 درصد کاهش یافت.

با نگاهی به آینده، داده‌های امروزی آلمان ZEW احساسات اقتصادی برای ماه اوت، پیش از اعداد مجوزهای ساختمانی، شروع مسکن و تولید صنعتی ایالات متحده در ماه ژوئیه خواهد بود. مهم‌تر از همه، Fed Minutes در میان بلاتکلیفی در مورد حرکت بعدی بانک مرکزی ایالات متحده بسیار مهم خواهد بود.

تحلیل فنی

قیمت طلا عقب نشینی اصلاحی را از 61.8% اصلاح فیبوناچی (فیبو.) 03 تا 10 آگوست در بحبوحه‌ی شاخص مکدی (MACD) که اخیراً محکم‌تر شده است، نشان می‌دهد.

با این حال، حرکات بازیابی نیاز به اعتبارسنجی از خط پشتیبانی قبلی از 9 آگوست و 200-HMA، به ترتیب حدود 1783 دلار و 1785 دلار برای فراخوانی گاوهای XAU/USD دارند.

با این حال، آستانه 1800 دلار و اوج ماهانه حدود 1808 دلار می‌تواند روند صعودی بیشتر فلز را به چالش بکشد.

از طرف دیگر، شکست 61.8 درصدی Fibo. سطح سرمای 1775 دلاری به سرعت قیمت را به پایین‌ترین سطح ماهانه نزدیک به 1754 دلار می‌رساند.

با این حال، شایان ذکر است که پشتیبانی‌های متعددی برای به چالش‌کشیدن خرس‌های طلا در حدود 1740 دلار و رقم گرد 1700 دلار برای تماشای بیش از 1754 دلار وجود دارد.

طلا: نمودار ساعتی

نمودار ساعتی قیمت طلا
روند: ضعف بیشتر مورد انتظار است

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین