خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، با حمله خرس‌ها به 50-DMA که در روز پنج‌شنبه در اروپا پیش می‌رود، قیمت طلا (XAU/USD) زمینه‌های پايین‌تر نزدیک به کف روزانه حدود 1784 دلار را حفظ می‌کند. با انجام این کار، این فلز گرانبها به آخرین رشد دلار آمریکا در میان نگرانی‌های متفاوت پیرامون حرکت بعدی فدرال رزرو آمریکا (فدرال رزرو) و چین احترام می‌گذارد.

با این حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) بزرگترین زیان روزانه پنج ماه گذشته را کاهش داد، زیرا سیاستگذاران فدرال رزرو نتوانستند شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا (CPI) را در روز چهارشنبه برای جولای تشویق کنند. 8.5 درصد در سال در ماه جولای در مقابل 8.7 درصد مورد انتظار و 9.1 درصد قبل.

مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو اخیراً در اعلام پیروزی بر تورم تردید داشت. پیش از این، کشکاری، رئیس فدرال رزرو، اشاره کرده بود که «هیچ چیزی را ندیده است که بتواند نیاز به افزایش نرخ سیاستی فدرال رزرو به 3.9 درصد تا پایان سال و 4.4 درصد تا پایان سال 2023 را تغییر دهد. این امر مطمئناً کمی شکننده‌تر است، اما برای شروع یک رکود به چیزی نامطلوب نیاز است.» ایوانز فدرال رزرو همچنین تورم را «به نحو غیرقابل قبولی» بالا خواند.

علاوه بر این، مذاکرات پیرامون چین نیز بر روی قیمت XAU/USD به دلیل وضعیت کشور اژدهای سرخ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان طلا در جهان تاثیر می‌گذارد. رویترز با اتکا به منابع اشاره کرد که این گفته بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در پی پاسخ تایوان، در گام‌های مربوط به تعرفه‌های چین تجدید نظر می‌کند. علاوه بر این، جهش در موارد ابتلا به ویروس کرونا از چین به 700 مورد تاییدشده جدید در 10 اوت در مقابل 444 مورد یک روز قبل از آن نیز بر قیمت طلا تاثیر می‌گذارد. 

کشور اژدها

در مقابل این پس‌زمینه، S&P 500 فیوچرز پس از رشد وال استریت و بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده در روز گذشته عمدتاً بدون تغییر باقی ماند که در زمان چاپ نزدیک به 4220 رسید.

تحلیل فنی

شکست واضح خط حمایت صعودی سه هفته‌ای که اکنون به خط مقاومتی در حدود 1795 دلار رسیده است، به عقب‌نشینی RSI و کاهش گرایش صعودی مکدی (MACD) می‌پیوندد تا خرس‌های XAU/USD را آزار دهد.

با این حال، به نظر می‌رسد بسته‌شدن روزانه زیر سطح حمایت 50-DMA در اطراف 1784 دلار برای افزایش آخرین نقطه ضعف به سمت سطح اصلاحی فیبوناچی 23.6% در نزولی آوریل تا جولای، نزدیک به 1755 دلار، ضروری به نظر می رسد.

برعکس، ترخیص صعودی مقاومت 1795 دلاری برای خریداران طلا یک فراخوان آشکار نیست.

دلیل آن وجود یک خط مقاومت با شیب نزولی از اواخر آوریل، حدود 1824 دلار است.

طلا: نمودار روزانه

نمودار روزانه طلا

روند: ضعف بیشتر مورد انتظار است

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین