خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، قیمت نفت در روز پنج‌شنبه اندکی کاهش یافت، اما بیشتر افزایش‌های اخیر خود را حفظ کرد زیرا داده‌های تورم ضعیف‌تر از حد انتظار ایالات متحده باعث افزایش انتظارات برای افزایش کمتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو شد.

تا سال 2011 ET (0011 GMT)، شاخص آتی WTI ایالات متحده 0.6 درصد کاهش یافت و به 91.37 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی نفت برنت در بریتانیا با 0.1 درصد کاهش به 96.91 دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی آمریکا در روز چهارشنبه 1.1 درصد افزایش یافت، در حالی که شاخص بریتانیایی 0.5 درصد افزایش یافت.

پس از اینکه شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده نشان داد که فشارهای تورمی در ماه ژوئیه کاهش یافته است، قیمت‌ها در روز چهارشنبه به پایین‌ترین حد هفتگی افزایش یافتند - که این نتیجه یک سری افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو برای مهار قیمت‌ها است.

شاخص دلار پس از خواندن افت کرد، زیرا سرمایه‌گذاران شروع به افزایش 50 واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در جلسه سپتامبر کردند. انتظارات اولیه برای افزایش 75 واحد پایه بود.

انتظار می‌رود روند آهسته‌تر تشدید سیاست پولی، همراه با کاهش تورم، فشاری را بر فعالیت‌های اقتصادی ایالات متحده کاهش دهد که می‌تواند به بهبود تقاضای نفت خام منجر شود.

بهبود تقاضای نفت خام

علاوه بر این، نگرانی‌ها در مورد کمبود عرضه در اروپا، ناشی از توقف خط لوله نفت دروژبا از روسیه توسط اوکراین، نیز از قیمت‌ها حمایت کرده است. اما انتظار می‌رود صادرات به اروپا به زودی از سر گرفته شود.

اما در کوتاه‌مدت، نفت احتمالاً در میان کاهش تقاضا در اقتصادهای بزرگ با مازاد عرضه مواجه خواهد شد. داده‌های دولت آمریکا در روز چهارشنبه تایید کرد که ذخایر نفت خام در هفته گذشته به میزان قابل توجهی بیش از حد انتظار رشد کرده است که نشان می‌دهد تقاضا کم مانده است.

ذخایر نفت در هفته منتهی به 5 آگوست 5.458 میلیون بشکه افزایش یافت که بسیار بالاتر از برآوردهای تحلیلگران برای ساخت 73000 بشکه بود. ذخایر نفت خام نیز به طور غیرمنتظره‌ای نزدیک به پنج میلیون بشکه در هفته گذشته افزایش یافته بود.

فعالیت ضعیف کارخانه‌ها در چین، همانطور که در PMI ضعیف و کاهش تورم قیمت تولیدکننده مشاهده می‌شود، همچنین نشان می‌دهد که تقاضای نفت خام در دومین اقتصاد بزرگ همچنان پایین خواهد ماند.

داده‌های مربوط به تورم قیمت کارخانه‌های ایالات متحده که در ساعت 0830 ET در روز پنج‌شنبه قرار دارد، نشان می‌دهد که آیا فشارهای تورمی بر صنایع ایالات متحده در حال کاهش است یا خیر.

انتظار می‌رود این قرائت منعکس‌کننده کاهش قیمت‌های مصرف‌کننده باشد.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین