خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از رویترز، یکی از مدیران اجرایی شرکت بایننس در روز چهارشنبه، 19 مرداد، بدون آن‌‌که به اعداد و ارقام خاصی اشاره کند به رویترز گفت، «بایننس، بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، به لطف افزایش تورم و تقویت تاریخی قدرت دلار آمریکا شاهد افزایش تعداد مشتریان خود بوده است.» افزایش تورم و تقویت دلار آمریکا باعث شده‌اند که ارز داخلی برخی از کشورهای در حال توسعه تضعیف شود. این مسئله سرمایه‌گذاران و افرادی معمولی را که شاهد کاهش ارزش سرمایه‌ها و پس‌اندازهای خود هستند، بسیار نگران کرده است.

ماکسیمیلیانو هینز، رئیس اجرایی شرکت بایننس در آمریکای لاتین، طی مصاحبه‌ای گفت: «اکنون که شاهد افزایش تورم در سراسر جهان هستیم، روز به روز افراد بیش‌تری به دنبال ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین (BTC) هستند تا بتوانند از دارایی‌ها و پس‌اندازهای خود در برابر تورم محافظت کنند.»

صرافی بایننس و آرژانتین

هینز به عنوان مثال به آرژانتین اشاره کرد؛ تورم سالانه‌ی این کشور به 90 درصد رسیده است. به گفته‌ی وی، این کشور به همراه برزیل و مکزیک به یکی از بازارهای بزرگ شرکت بایننس تبدیل شده است.

شهروندان ‌آرژانتینی در سال جاری، با وجود سقوط شدید قیمت ارزهای دیجیتال، تصمیم گرفتند پس‌اندازهای خود را به بیت کوین تبدیل کنند.

به گفته‌ی هنیز، برخلاف کشور السالوادور که با قانونی کردن استفاده از بیت کوین به عنوان ارز رایج این کشور در دنیا خبرساز شده است، سایر کشورهای آمریکای لاتین هنوز قوانین مناسب و کارآمدی در خصوص ارزهای دیجیتال تصویب نکرده‌اند؛ اگرچه به عقیده‌ی وی، این مسئله لزوما خللی در عملکرد و موفقیت شرکت بایننس ایجاد نمی‌کند.

وی گفت: «مقررات یک چارچوب است که محدوده‌ی عمل افراد را در یک حوزه‌ی خاص تعریف می‌کند، ولی فقدان مقررات لزوما چیز بدی نیست. اگر چیزی ممنوع نیست، پس قاعدتا قانونی است.»

کشور السالوادور تحت ریاست جمهوری نجیب ابوکیله، سرمایه‌گذاری و تبلیغات گسترده‌ای روی بیت کوین انجام داده، آن را به ارز قانونی خود تبدیل کرده و بیش از 100 میلیون دلار از این ارز دیجیتال خریداری کرده است؛ البته، متاسفانه بیت کوین تحت تاثیر رکود شدید بازار و فروش گسترده‌ی ارزهای دیجیتال در سال جاری، حدود 50 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین