خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از رویترز، استرلینگ روز چهارشنبه به پایین‌ترین سطح خود در برابر یورو در دو هفته اخیر رسید زیرا سرمایه‌گذاران تمرکز خود را معطوف بحران انرژی کردند که به چشم‌انداز رشد اقتصادی بریتانیا ضربه می‌زند.

بر اساس گزارش‌های مطبوعاتی، بریتانیا در حال برنامه‌ریزی برای خاموشی سازمان‌دهی‌شده برای صنعت و خانوارها در زمستان است، زیرا هوای سرد ممکن است با کمبود گاز همزمان باشد.

طبق یک نظرسنجی، بدهی مصرف کننده انرژی بریتانیا در حال حاضر به بالاترین حد خود رسیده است، به طوری که طبق یک نظرسنجی، شش میلیون خانوار به طور متوسط ​​206 پوند (249 دلار) به ارائه‌دهندگان بدهی دارند، البته قبل از اینکه قبوض در اکتبر و دوباره در ژانویه افزایش یابد.

پوند تا ساعت 1052 به وقت گرینویچ 0.1 درصد در برابر ارز واحد به 84.66 پنس کاهش یافت که پایین‌ترین سطح از 26 جولای است.

جین فولی، رئیس استراتژی FX در Rabobank در لندن گفت: «گزارش‌ها مبنی بر اینکه خانوارهای بریتانیا در زمستان امسال با قبوض هنگفت انرژی مواجه هستند، یادآور احتمال کاهش شدید تقاضا در ماه‌های آینده است... این خبر منفی دیگری برای پوند است.»

پس از گزارش‌های مطبوعاتی مبنی بر اینکه بریتانیا ممکن است با خاموشی مواجه شود و نروژ ممکن است به دلیل سطح پایین آب در مخازن خود، برق کمتری صادر کند، افزایش نگرانی‌ها در مورد مخمصه انرژی بریتانیا در زمستان نیز بر پوند تاثیر گذاشته است.

پوند یکی از بدترین عملکردهای ارزهای G10 در سال جاری است که در سال 2022 و در بحبوحه‌ی چشم‌انداز ناگوار برای اقتصاد بریتانیا بیش از 10 درصد در برابر دلار آمریکا تضعیف شد.

دیو رامسدن، معاون رئیس بانک انگلستان به رویترز گفت که کندی اقتصادی در نهایت می‌تواند بانک مرکزی را مجبور به کاهش نرخ بهره کند.

BoE در نشست آگوست خود، نرخ بهره معیار خود را از 1.25 درصد به 1.75 درصد افزایش داد، که ششمین افزایش از اواخر سال 2021 بود و نسبت به رکود اقتصادی تا پایان سال هشدار داد که ممکن است تا سال 2024 ادامه یابد.

این بزرگترین افزایش نرخ بهره در 27 سال گذشته در تلاش برای مهار تورم فزاینده در مسیر رسیدن به بالای 13 درصد بود.

ارقام تولید ناخالص داخلی (GDP) بریتانیا در روز جمعه، قرائت کلیدی بعدی را از وضعیت اقتصاد این کشور ارائه خواهد کرد.

در برابر تضعیف دلار، استرلینگ با 0.1 درصد افزایش در 1.2190 دلار در آستانه انتشار آمار تورم ایالات متحده در ساعت 1230 GMT، پس از افزایش هفته گذشته به 1.2291 دلار در برابر دلار آمریکا به بالاترین سطح یک ماهه خود رسید.

معامله‌گران منتظر ارقام تورم ایالات متحده بودند تا ارزیابی کنند که آیا احتمال افزایش 75 واحد پایه دیگر فدرال رزرو در ماه آینده وجود دارد یا خیر.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین