خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قیمت طلا در توکیو ثابت است زیرا بازارها منتظر آمار تورم ایالات متحده در ماه ژوئیه هستند که در جریان بازگشایی نیویورک منتشر خواهد شد. قیمت با بازده پایین‌تر پشتیبانی می‌شود و این امر حمایتی است؛ زیرا فلز زرد هیچ علاقه‌ای از خود نشان نمی‌دهد. اسکناس 10 ساله ایالات متحده در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین حد اصلاحی 2.746% رسید، اما از آن زمان به بالاترین سطح 2.816% بازیابی شد، اما همچنان بسیار پایین‌تر از حداکثر دامنه 52 هفته‌ای خود یعنی 3.497% چاپ‌شده در اواسط ژوئن 2022 هستند.

CPI ایالات متحده در تمرکز

بازارها بر روی داده‌های تورم ایالات متحده که در روز چهارشنبه منتشر می‌شود، ثابت می‌شوند، جایی که قیمت‌ها احتمالا تا سطحی افزایش می‌یابد که باعث افزایش بیشتر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو می‌شود.

همراه با گزارش هفته گذشته NFP، انتظار می‌رود فدرال رزرو در نشست بعدی در ماه سپتامبر، 75 واحد دیگر نرخ بهره را افزایش دهد، اگرچه گزارش دیگری قبل از نشست بعدی فدرال رزرو ارائه خواهد شد. با این وجود، مسئولان این بار باید به تورم اصلی توجه کنند. تحلیلگران بانک ANZ می‌گویند: «ادامه روندهای اخیر نامطلوب است و احتمالاً فدرال رزرو را به سمت افزایش قابل توجه دیگری در نشست FOMC در 20 تا 21 سپتامبر متمایل خواهد کرد».

نمودار طلا

تحلیلگران TD Securities می‌گویند: «بازار باید تصمیم بگیرد که آیا تیتر کاهشی مهم‌تر از هسته محکم و قوی است یا خیر». «دلار آمریکا نسبت به غافلگیری داده‌های ایالات متحده حساس است. ما در کوتاه‌مدت روی این موضوع تمرکز خواهیم کرد که آیا این عدد می‌تواند احساسات ریسک انعطاف‌پذیر را متزلزل کند، زیرا این امر همچنین به اطلاع‌رسانی کوتاه‌مدت قیمت دلار کمک می‌کند.»

تا آنجا که پیش‌بینی‌ها برای فدرال رزرو پیش می‌رود، WIRP اکنون بیش از 75 درصد شانس افزایش 75 واحدی را در نشست FOMC در 20 و 21 سپتامبر نشان می‌دهد که انتظار می‌رود دلار آمریکا را در دست گاوها نگه دارد. با این حال، همانطور که تحلیلگران Brown Brothers Harriman توضیح دادند، بازارها همچنان در یک چرخه‌ی سریع توسط فدرال رزرو به چرخه‌ی تسهیل در نیمه اول 2023 قیمت‌گذاری می‌کنند. کاملاً واضح است که فدرال رزرو آن را اینطور نمی‌بیند و داده‌ها حداقل در حال حاضر آن را تایید می‌کنند.

فدرال رزرو همچنین ایده‌ی خوبی از وضعیت اقتصاد در سه ماهه سوم خواهد داشت. با این اوصاف، ما فکر نمی‌کنیم که فدرال رزرو پیش از نشست FOMC در ماه آینده، اعلامیه‌های سیاستی مهمی را به انجام رساند یا خود را در گوشه‌ای قرار دهد.»

در نتیجه، برای طلا، داده‌های CPI و جکسون هول مهم خواهند بود. برای داده‌های تورم امروز، یک رقم بالاتر از حد انتظار می‌تواند کاتالیزوری برای خروج نهایی از شورت‌های سرسخت و کهنه در نوسانات پیش از حرکت مهم بعدی به سمت نزول باشد. از سوی دیگر، اگر دلار آمریکا با نرخ پایین‌تری فروخته شود، اصلاح صعودی عمیق‌تری در قیمت طلا انتظار می‌رود.

تحلیل تکنیکال طلا

نمودار هفتگی طلا و بازده روزانه 10 ساله می‌تواند به تعیین سوگیری جهت کلی طلا کمک کند.

نمودار هفتگی طلا

بازده 10 ساله به سمت خط گردن سازند W در نمودار روزانه در مرز پایینی سازند در حال گسترش کاهش یافته است.

اگر قیمت بالاتر از سطوح پرچم‌گذاری‌شده در نمودار بالا بماند، شکست مقاومت خط روند می‌تواند منجر به افزایش بازدهی شود که وزنی برای قیمت طلا است. در مقابل، اگر اصلاح نمودار هفتگی هنوز به نسبت طلایی 61.8 درصد به شرح زیر برسد:

نمودار هفتگی قیمت طلا

این داده‌ها می‌تواند مسیر قیمت را برای روز آینده و بقیه هفته تعیین کند و در صورت تایید مجدد احساسات در بازار، انتظار می‌رود طلا همانطور که در نمودار هفتگی بالا نشان داده شده است، تحت فشار قرار گیرد. با این حال، شکست 1815 دلاری قابل توجه خواهد بود و خطری را برای فیبوناچی 78.6 درصدی نزدیک به 1836 دلار ایجاد می کند که با مقاومت یقه خط گردن شکل‌گیری حرف M تلاقی دارد.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین