خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، بازارهای سهام ایالات متحده و بازار ارزهای دیجیتال هفته‌ی جدید را با قدرت آغاز کرده‌اند؛ این مسئله نشان می‌دهد معامله‌گران اعتماد بیش‌تری به روند حرکت قیمت بیت کوین پیدا کرده، و نگران داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در ماه جولای - که قرار است در 10 آگوست (19 مرداد) منتشر شود - نیستند.

یکی دیگر از نشانه‌های مثبت بازار این است که روند بهبود اخیر در قیمت بیت کوین (BTC) سرمایه‌گذاران را به فروش دارایی خود وسوسه نکرده و آن‌ها ظاهرا چندان نگران سقوط ارزش دارایی خود نیستند - به همین خاطر، از پوزیشن خود خارج نشده‌اند. داده‌های گلسنود نشان می‌دهند که درصد عرضه‌ای که به مدت بیش از سه سال فروغ چندانی نداشت، در ۸ آگوست (17 مرداد) به بالاترین حد خود یعنی ۳۸.۴۲۶ درصد رسیده است.

عملکرد روزانه‌ی بازار ارزهای دیجیتال در 17 مرداد

قیمت بیت کوین در 7 آگوست (16 مرداد) از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (22,846 دلار) به سمت بالا جهش کرد و مومنتوم صعودی این ارز دیجیتال در 8 آگوست افزایش یافت. معامله‌گرانی که به دنبال افزایش قیمت‌ها هستند (گاو‌ها) قیمت بیت کوین را به بالای 24,000 دلار رساندند؛ آن‌ها می‌توانند مقاومت پیش روی خود را در سطح 24,668 دلار به چالش بکشند.

نمودار قیمت بیت کوین

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در محدوده‌ی مثبت قرار دارد؛ این علائم نشان می‌دهند، گاوها کنترل بازار را در دست دارند. اگر آن‌ها قیمت را به بالای سطح مقاومت برسانند، مومنتوم صعودی بیت کوین بیش‌تر شده و قیمت آن تا 28000 دلار افزایش خواهد یافت - زیرا مقاومت قابل توجهی در مقابل قیمت بیت کوین مشاهده
نمی‌شود. خرس‌ها (معامله‌گرانی که به دنبال کاهش قیمت‌ها هستند) ممکن است تلاش کنند تا روند بهبود قیمت را در این سطح متوقف کنند، ولی اگر گاوها بتوانند بر این مانع غلبه کنند، حرکت صعودی بیت کوین می‌تواند تا سطح قیمت 32000 دلار ادامه پیدا کند.

در مقابل، اگر قیمت از 24668 دلار کاهش یابد، بیت کوین ممکن است تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه پایین بیاید. این سطح مهمی است که معامله‌گران باید مراقب آن باشند، زیرا شکست قیمت به زیر این سطح می‌تواند قیمت بیت کوین را تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (21594 دلار) کاهش دهد. شکسته شدن قیمت به زیر این سطح ممکن است خرس‌ها را دوباره در قدرت قرار دهد.

گاوها در 5 آگوست (14 مرداد) قیمت اتریوم (ETH) را به بالای مقاومت 1700 دلار رساندند؛ سپس آن‌ها در 6 و 7 آگوست، با موفقیت از سطح بریک‌اوت دفاع کردند. فشار خرید در 8 آگوست از سر گرفته شد و گاوها قیمت را به بالای مقاومت 1785 دلار افزایش دادند.

نمودار قیمت اتریوم

اگر گاوها قیمت اتریوم را در بالای 1785 دلار حفظ کنند، این ارز دیجیتال می‌تواند مومنتوم بیش‌تری کسب کند و قیمت آن تا سطح روانی 2000 دلار نیز افزایش یابد. رسیدن به این سطح ممکن است با فشار فروش خرس‌ها همراه باشد، ولی اگر گاوها بتوانند کاهش بعدی قیمت را در بالای 1700 دلار متوقف کنند، احتمال بریک‌اوت قیمت اتریوم به بالای 2000 دلار افزایش می‌یابد. اگر این اتفاق بیفتد، قیمت اتریوم می‌تواند به روند صعودی خود ادامه دهد.

ولی اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1606 دلار) برسد، پیش‌بینی‌های صعودی به طور موقتی بی‌اعتبار می‌شوند. آن‌گاه قیمت اتریوم ممکن است به میانگین متحرک ساده‌ی 50 روزه (1362 دلار) سقوط کند.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین