خبر

بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار و منتشر شدن گزارش‌ها و شایعات مختلف، فقط ۴ روز دیگر در تاریخ ۱۹ مرداد رویداد رونمایی از جدیدترین گوشی‌های تاشوی سامسونگ برگزار می‌شود. در این مراسم به غیر از معرفی گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴، شاهد رونمایی از گلکسی واچ ۵ و گلکسی بادز ۲ پرو هم خواهیم بود.

در رابطه با تمام این محصولات اطلاعات زیادی فاش شده و در نتیجه با خیال راحت می‌توانیم به مشخصات و ویژگی‌های آن‌ها بپردازیم. سامسونگ معمولا در فصل تابستان از نسل جدید سری نوت رونمایی می‌کرد اما این شرکت گوشی‌های سری نوت را به طور کامل کنار گذاشته و در عوض تمرکز خود را معطوف به گوشی‌های تاشوی خود کرده است.

گلکسی زد فولد ۴

سامسونگ

گوشی‌های سری گلکسی زد فولد چیزی بین گوشی و تبلت هستند. سامسونگ برای نسل چهارم این گوشی‌ها هم تصمیم گرفته از همان طراحی مرسوم آن‌ها بار دیگر بهره ببرد و بنابراین شاهد نمایشگر داخلی ۷.۶ اینچی و نمایشگر بیرونی ۶.۲ اینچی خواهیم بود. به طور کلی این گوشی در نگاه اول تفاوت زیادی با گلکسی زد فولد ۳ ندارد. در پنل پشتی آن سه دوربین اصلی تعبیه شده و حفره‌ی نمایشگر بیرونی هم میزبان دوربین سلفی است.

البته نمایشگر بیرونی این گوشی اندکی عریض‌تر از نسل قبلی شده و به همین خاطر خوش‌دست‌تر محسوب می‌شود. قلب تپنده‌ی این گوشی، چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ است که این روزها بسیاری از پرچم‌داران با همین تراشه راهی بازار می‌شوند. همچنین برای دوربین اصلی از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی استفاده شده که اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی هم آن را همراهی می‌کنند. برای یادآوری باید بگوییم که گلکسی زد فولد ۳ از ۳ دوربین ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کرد اما حالا با وجود افزایش رزولوشن دوربین اصلی، رزولوشن دوربین تله‌فوتو کاهش یافته است.

سامسونگ

با وجود اینکه کیفیت دوربین زیر نمایشگر استفاده شده برای نسل قبلی این گوشی پایین‌تر از حد انتظار بود، اما سامسونگ تصمیم گرفته بار دیگر این مشخصه را برای گلکسی زد فولد ۴ عملی کند. گفته می‌شود در این گوشی هم دوربین سلفی موردنظر فقط ۴ مگاپیکسل رزولوشن دارد و بنابراین نباید انتظار زیادی از آن داشته باشیم.

گوگل مدت‌ها قبل از اندروید ۱۲L رونمایی کرد که به طور خاص برای گوشی‌های تاشو و تبلت‌ها توسعه یافته است. بنابراین گلکسی زد فولد ۴ با بهره‌گیری از این نسخه‌ی اندروید جذابیت بیشتری خواهد داشت و تجربه‌ی نرم‌افزاری بهتری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

گلکسی زد فلیپ ۴

سامسونگ

در مورد گلکسی زد فلیپ ۴ هم قرار نیست با طراحی چندان متفاوتی روبرو شویم. طبق رندرهای منتشر شده، این گوشی در نگاه اول تقریبا تفاوت خاصی با نسل قبلی ندارد. همچنان شاهد پنل پشتی مبتنی بر دو رنگ هستیم و دوربین دوگانه در کنار نمایشگر کوچک بیرونی تعبیه شده است. همچنین دوربین سلفی در حفره‌ی نمایشگر تعبیه شده و خبری از دوربین سلفی زیر نمایشگر نیست.

طبق گزارش‌های منتشر شده، چین‌خوردگی نمایشگر این گوشی نسبت به نسل قبلی تا حدی کاهش یافته و کمتر احساس می‌شود. ظاهرا نمایشگر بیرونی ۲.۱ اینچ اندازه دارد که یعنی اندکی بزرگ‌تر از نسل قبلی محسوب می‌شود. البته نمایشگر داخلی همچنان ۶.۷ اینچی است.

همچنین باید به بهره‌گیری از باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کنیم که ۴۰۰ میلی‌امپر ساعت بزرگ‌تر از نسل قبلی است و به جای شارژ ۱۵ واتی، از شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند. سامسونگ برای این گوشی مانند زد فولد ۴ تصمیم گرفته از چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ استفاده کند.

گلکسی واچ ۵

سال گذشته سامسونگ از گلکسی واچ ۴ و واچ ۴ کلاسیک (دارای حاشیه‌ی چرخان فیزیک) رونمایی کرد و ظاهرا امسال شاهد رونمایی از واچ ۵ و واچ ۵ پرو خواهیم بود که هر دو مدل فاقد مشخصه‌ی محبوب حاشیه‌ی چرخان هستند.

به نظر می‌رسد گلکسی واچ ۵ پرو فقط در یک اندازه‌ی ۴۵ میلی‌متری راهی بازار می‌شود ولی کاربران برای خرید واچ ۵ می‌توانند بین مدل‌های ۴۵ و ۴۰ میلی‌متری دست به انتخاب بزنند. هنوز در مورد ویژگی‌های جدید این ساعت‌ها نمی‌توانیم با قاطعیت صحبت کنیم. طبق اعلام برخی منابع، این ساعت‌ها از شارژ سریع‌تری پشتیبانی می‌کنند و همچنان احتمال بهره‌گیری از سنسور سنجش دمای بدن هم وجود دارد که برای تشخیص تب می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

برخلاف نسل قبلی که ماه‌ها بعد از عرضه قابلیت بهره‌گیری از گوگل اسیستنت را دریافت کردند، این ساعت‌ها از همان ابتدا با همین مشخصه راهی بازار می‌شوند.

گلکسی بادز ۲ پرو

تا دو روز قبل اطلاعات موثقی در مورد ویژگی‌های این هدفون بی‌سیم در اختیار نداشتیم اما به لطف یکی از افشاگران مشهور، حالا می‌توانیم به مشخصات کلیدی آن بپردازیم. به طور کلی طراحی این هدفون تا حدی با تغییر روبرو شده و همچنین بهبود قابلیت سیستم حذف نویز می‌تواند بخش بیشتری از صداهای محیط را حذف کند.

از دیگر ویژگی‌ها می‌توانیم به بدنه‌ی مقاوم در برابر نفوذ آب، درایورهای ۱۰ میلی‌متری، پشتیبانی از صدای ۳۶۰ درجه، بلوتوث ۵.۳ و عمر باتری ۸ ساعته اشاره کنیم. البته احتمالا این عمر باتری مربوط به زمانی است که سیستم حذف نویز مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. به عنوان مثال گلکسی بادز ۲ در صورت غیرفعال بودن حذف نویز می‌تواند ۷.۵ ساعت انجام وظیفه کند و در صورت فعال کردن این مشخصه، عمر باتری آن به ۵ ساعت می‌رسد.

گفته می‌شود این هدفون با قیمت ۲۳۰ دلار راهی بازار خواهد شد که ۳۰ دلار گران‌تر از نسل قبلی است. با توجه به اینکه هدفون گلکسی بادز ۲ مورد استقبال زیادی قرار گرفته و مدل پرو را به زیر سایه‌ی خود برده، گلکسی بادز ۲ پرو باید بتواند امکانات بسیار بیشتری را ارائه دهد تا بار دیگر مورد توجه گسترده قرار بگیرد.

غافلگیری‌های احتمالی

اگرچه سامسونگ در زمینه‌ی مخفی نگه داشتن برنامه‌های خود عملکرد خوبی ندارد، اما شاید در این رویداد چند محصول دیگر هم رونمایی شود. به عنوان مثال می‌توانیم به محصولاتی مانند لپ‌تاپ‌های جدید، گجت‌های هوشمند و دیگر موارد این‌چنینی اشاره کنیم. اما حتی اگر هم سامسونگ چنین برنامه‌ای داشته باشد، احتمالا طی چند روز آینده این محصولات فاش خواهد شد.

  • برای عرضه‌ی یک گوشی تاشوی بی‌نقص چقدر باید منتظر بمانیم؟

منبع: The Verge

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین