خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، بیت کوین (BTC) و بسیاری از التکوین‌ها در 3 آگوست (12 مرداد)، طبق معمول، همبستگی خود را با بازارهای سهام ایالات متحده حفظ کردند. معامله‌گران با کاهش قیمت‌ها تصمیم به خرید و افزایش دارایی‌های خود گرفته‌اند.

به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران خرد از بازار نزولی بیت‌کوین بیش‌ترین بهره را برده‌اند؛ زیرا از زمان سقوط شدید قیمت‌ها در ماه ژوئن، تعداد هول‌کوینرها (سرمایه‌گذارانی که یک بیت کوین کامل یا بیش‌تر در کیف‌های پول خود دارند) تا 40000 نفر افزایش یافته است. در مقابل، تعداد آدرس‌های کیف پول با بیش از 1000 بیت کوین از ماه می تاکنون، به اندازه‌ی 113 نفر کاهش یافته است.

با وجود این، برخی از تحلیلگران معتقدند که بیت کوین هنوز به پایین‌ترین سطح خود نرسیده است. شرکت تجاری کیو‌سی‌پی کپیتال پیش‌بینی می‌کند قیمت بیت کوین به تدریج در سه ماهه‌ی سوم سال، با تحمل‌ نوسان‌های بالا، افزایش پیدا کند.

تحلیلگران این شرکت معتقدند که روند افزایشی قیمت بیت کوین می‌تواند به سقفی در حدود 28700 دلار برسد. البته، این تحلیلگران احتمال وقوع کاپیتولاسیون (فروش از روی ترس و ناامیدی از افزایش قیمت‌ها) و رسیدن قیمت بیت کوین به حدود 10000 دلار را نیز رد نکرده‌اند.

عملکرد بازار ارزهای دیجیتال در 12 مرداد

قیمت بیت کوین در 2 آگوست (11 مرداد) به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (22632 دلار) سقوط کرد؛ این سطح به عنوان یک خط حمایت قوی عمل می‌کند. افزایش تدریجی شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرار گرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه‌ی مثبت نشان می‌دهند که گاوها (معامله‌گرانی که به دنبال افزایش قیمت‌ها هستند) دارای برتری نسبی هستند.

نمودار قیمت بیت کوین

اکنون گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای مقاومت 24668 دلار برسانند. اگر آن‌ها موفق شوند، قیمت بیت کوین می‌تواند تا 28000 دلار افزایش یابد؛ ولی در این سطح، خرس‌ها (معامله‌گرانی که به دنبال کاهش قیمت‌ها هستند) احتمالا مقاومت زیادی از خود نشان دهند. اگر گاوها این مانع را نیز برطرف کنند، تداوم حرکت صعودی می‌تواند قیمت بیت کوین را تا 32000 دلار نیز افزایش دهد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی یا مقاومت پیش رو کاهش یابد، مشخص می‌شود که خرس‌ها در سطوح بالاتر شروع به فروش می‌کنند. شکسته شدن و بسته شدن قیمت در زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه می‌تواند بیت کوین را به میانگین متحرک ساده 50 روزه (21,344 دلار)، و سپس به خط حمایت پایین‌تر برساند.

قیمت اتریوم (ETH) کاهش یافت و در 2 آگوست به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1545 دلار) رسید؛ اما سایه‌ی بلند کندل قیمت نشان می‌دهد که گاوها به محض کاهش قیمت، شروع به خرید کرده‌اند.

نمودار قیمت اتریوم

گاوها بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت اتریوم را از منطقه‌ی مقاومت بین 1700 تا 1785 دلار بالاتر ببرند. اگر آن‌ها موفق شوند، احتمالا قیمت اتریوم بار دیگر روند صعودی به خود می‌گیرد. آن‌گاه، قیمت این ارز دیجیتال می‌تواند تا 2000 دلار و سپس تا 2200 دلار افزایش یابد.

خرس‌ها برای جلوگیری از این اتفاق باید قیمت اتریوم را زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه نگه دارند. در این صورت، راه قیمت اتریوم برای رسیدن به 1280 دلار هموارتر می‌شود. بازگشت قیمت از این سطح به سمت بالا می‌تواند قیمت اتریوم را برای چند روز بین 1280 تا 1700 دلار حفظ کند.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین