خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قیمت طلا به دنبال افزایش مجدد در روز چهارشنبه است، زیرا گاوها در بحبوحه‌ی کاهش دوباره دلار آمریکا و بازدهی خزانه‌داری همچنان چشمان خود را به مقاومت بحرانی 1790 دلار دوخته‌اند. جریان ریسک تاکنون به معاملات روز پنج‌شنبه کشیده شده است، زیرا سرمایه‌گذاران از راهنمایی قوی شرکت‌های ایالات متحده و کاهش تنش‌های آمریکا و چین بر سر تایوان استقبال می‌کنند. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه تایوان را ترک کرد که به آرام‌کردن اعصاب بازار کمک شد، اگرچه سرمایه‌گذاران این دیدار را یک بازی ژئوپلیتیک بزرگ‌تر می‌دانند. در همین حال، قرنطینه‌های جدید کووید در چین و تشدید انتظارات فدرال‌رزرو همچنان به ترس از رکود دامن می‌زند و برای طلای سنتی امن امتیاز به ارمغان می‌آورد. خطرات رکود اقتصادی توسط بازارهای اوراق قرضه ایالات متحده نشان داده می‌شود، زیرا با وجود بازگشتی که در اوایل این هفته مشاهده شد، بازده همچنان آسیب‌پذیر است.

تمرکز اکنون به سمت داده‌های اشتغال ایالات متحده معطوف شده است، زیرا مطالبات بیکاری هفتگی در روز پنج‌شنبه در کارت‌های دستور کار قرار می‌گیرد. ادعاهای اولیه بیکاری همچنان نزدیک به بالاترین حد خود در هشت ماه گذشته باقی می‌ماند و بازارها پیش‌بینی می‌کنند که افزایش مستمر این تعداد می‌تواند زنگ‌های رکود را برای بزرگترین اقتصاد جهان هشدار دهد. حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده روز جمعه، با افزایش 250 هزار نفری در ماه جولای کلید خورده است. پیش از انتشار داده‌های شغلی در ایالات متحده، بانک انگلستان (BOE) قرار است افزایش 50 واحدی نرخ بهره را در این پنج‌شنبه «فوق‌العاده» اعلام کند، اگرچه نکاتی در مورد مسیر انقباض بانک در آینده و الگوی رای‌گیری تاثیر قابل توجهی بر پوند خواهد داشت. احساسات ریسک، در نهایت بر فلز زرد بدون بهره تأثیر می‌گذارد.

دلار و طلا

XAU/USD یک روز قبل شاهد کسب و کارهای دوطرفه خوبی بود که از نزدیک حرکت‌های دلار را دنبال می‌کرد. علیرغم اظهارنظرهای تندروانه فدرال رزرو، دلار در قرمز بسته شد، زیرا درآمدهای قوی ایالات متحده و PMI خدمات ISM حال و هوای کلی بازار را بهبود بخشید. سیاستگذاران فدرال رزرو بیشتری نظر خود را مبنی بر اینکه برای مهار تورم نیاز به تشدید بیشتری دارد، ابراز کردند. با این حال، مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، در نشست سپتامبر از افزایش 50 واحدی در ثانیه حمایت کرد. در همین حال، مؤلفه قیمت پرداختی خدمات ISM ایالات متحده به 72.3 رسید که کمتر از قبل است اما همچنان در سطح قابل قبولی بالایی قرار دارد. بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، بازارهای پولی اکنون با احتمال 42 درصدی برای افزایش 75 واحدی در ثانیه نرخ بهره فدرال رزرو در سپتامبر قیمت دارند.

چشم‌انداز فنی طلا: قیمت روزانه

نمودار روزانه طلا

به نظر می‌رسد هیچ چیز از نظر فنی برای قیمت طلا تغییر نکرده باشد، زیرا همچنان مشتاق حرکتی پایدار بالاتر از میانگین متحرک روزانه 50 (DMA) است که اکنون در 1790 دلار قرار دارد.

پیش از این سد، گاوها باید بالاترین قیمت 1773 دلاری 6 جولای را پس بگیرند. اگر حرکت صعودی به بالاتر از 50-DMA افزایش یابد، در این صورت آزمایش 1800 دلار اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) بالاتر از خط وسط محکم‌تر باقی می‌ماند و خریداران را امیدوار نگه می‌دارد.

از طرف دیگر، حمایت فوری در رقم 1760 دلار دیده می‌شود که پایین‌تر از آن کف قیمت روز گذشته یعنی 1754 دلار می‌تواند دوباره به چالش کشیده شود.

قیمت روانی 1750 دلاری و 21-DMA خفیف صعودی با قیمت 1734 دلار، توقف بعدی خرس‌ها در صورت شروع نزول جدید خواهد بود.

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین