خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، گوچی، برند بزرگ مد و کالاهای چرمی، نخستین برند بزرگی است که پرداخت به وسیله‌ی توکن ایپ‌ کوین (APE) را می‌پذیرد. ایپ کوین ارز دیجیتال بومی اکوسیستم بورد ایپ یات کلاب است.

گوچی این خبر را در روز دوشنبه، 10 مرداد، اعلام کرد؛ این اقدام از طرف شرکت بزرگ گوچی می‌تواند پروژه‌ی ایپ کوین را بیش از پیش در کانون توجه قرار دهد و کاربردهای بیش‌تری را برای این ارز دیجیتال به ارمغان بیاورد.

از این پس، مشتریان گوچی در ایالات متحده می‌توانند کالاهای مورد نظرشان را با استفاده از ایپ کوین (APE) در فروشگاه‌های گوچی خریداری کنند. زیرساخت‌های لازم نیز توسط درگاه پرداخت بیت پی فراهم می‌شود؛ شرکت بیت پی پیش‌تر نیز برای ایجاد زیرساخت جهت پذیرش ارزهای دیجیتال با نام‌های بزرگی مانند گروه سینمایی ای‌ام‌سی همکاری کرده بود.

با وجود تداوم روند نزولی در بازار کریپتو و روشن نبودن چشم‌انداز آن، گوچی، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین برندهای مد جهان، علاقه و هیجان زیادی برای توسعه‌ی فعالیت‌های خود در حوزه‌ی کریپتو دارد.

این شرکت، در ماه می، برنامه‌های خود را برای پذیرش 12 ارز دیجیتال به عنوان روشی برای پرداخت در 111 فروشگاه خود در آمریکای شمالی اعلام کرد. این لیست شامل بیت کوین (BTC)، بیت کوین کش (BCH)، اتریوم (ETH)، رپد بیت کوین (WBTC)، لایت کوین (LTC)، شیبا اینو (SHIB)، دوج کوین (DOGE) و پنج استیبل کوین دلار آمریکا می‌شود.

کلکسیونرهای بورد ایپ یات کلاب (BAYC) از این تصمیم گوچی بسیار استقبال کرده و از آن حمایت می‌کنند؛ یکی از کاربران با نام مستعار NBAtopShotEast در توییتر ادعا کرده که نخستین کسی است که در ماه جولای برای خرید از یکی از شعبه‌های برند گوچی در شهر نیویورک اتریوم پرداخت کرده. دو عضو دیگر از جامعه‌ی کاربران بورد ایپ یات کلاب نیز ادعا کردند که دومین و سومین نفری هستند که این کار را انجام دادند.

ایپ کوین (APE) پس از افزایش 11.4 درصدی در هفت روز گذشته، تقریبا به قیمت 6.74 دلار رسیده است. ایپ کوین اخیرا به دلیل پیشرفت‌های مثبت در پروژه‌ی متاورس سایرساید، در طول ماه گذشته شاهد افزایش 49.1 درصدی قیمت خود بوده، و به نوعی دوباره احیا شده است.

ارزش بازار فعلی ایپ کوین تقریبا 2.06 میلیارد دلار است؛ بر همین اساس، ایپ کوین به سی و سومین دارایی بزرگ در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. با وجود این، ایپ کوین هنوز 74.8 درصد از بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی 26.70 دلار که در 28 آوریل (8 اردیبهشت) به ثبت رسید، فاصله دارد.

نمودار قیمت ایپ کوین

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین