خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، قیمت طلا در روز چهارشنبه پس از اظهارات تندروانه چند مقام فدرال رزرو که موجب افزایش ارزش دلار با چشم‌انداز افزایش شدیدتر نرخ بهره شد، تقریباً 1 درصد کاهش یافت.

در ساعت 2105 ET (0105 GMT)، معاملات آتی طلا 0.9 درصد کاهش یافت و به 1774.20 دلار در هر اونس رسید. طلای نقطه‌ای با 0.2 درصد کاهش به 1758.12 دلار رسید. معاملات آتی فلز زرد برای مدت کوتاهی به بالای 1800 دلار در روز سه‌شنبه افزایش یافت، زیرا نگرانی‌ها در مورد افزایش تنش‌های آمریکا و چین باعث افزایش تقاضا برای پناهگاه امن شد.

اما پس از آنکه دو مقام فدرال رزرو احتمال افزایش شدیدتر نرخ بهره برای مبارزه با تورم افسارگسیخته را مطرح کردند، این دستاوردها کوتاه شد.

مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو در گفتگو با CNBC گفت: فدرال رزرو تا مهار تورم «راه درازی در پیش دارد» که احتمالاً به افزایش بیشتر نرخ بهره اشاره دارد.

به طور جداگانه، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، چارلز ایوانز، یکی دیگر از افزایش نرخ بهره را برجسته کرد، اما ابراز امیدواری کرد که بتوان مانع چنین حرکتی شد.

اظهارات آنها باعث افزایش 1 درصدی دلار آمریکا در روز سه شنبه شد، در حالی که شاخص آتی دلار آمریکا با 0.9 درصد افزایش به 106.18 دلار رسید. بازدهی خزانه‌داری 10 ساله ایالات متحده نیز پس از اظهار نظر آنها افزایش یافت و روز سه شنبه در 2.747٪ به پایان رسید.

دلار تا حد زیادی از طلا به عنوان پناهگاه خرید در سال جاری پیشی گرفته است، زیرا جذابیت آن با چشم‌انداز افزایش بیشتر نرخ بهره افزایش یافته است.

پس از چهار بار افزایش نرخ بهره در سال جاری، فدرال رزرو در اواخر سپتامبر برای تصمیم‌گیری در مورد مسیر اقدام بعدی خود تشکیل جلسه خواهد داد. تورم در ایالات متحده به نرخ سالانه خیره‌کننده 9.1 درصد رسیده  که این بانک را برای تشدید سیاست‌های بیشتر تحت فشار قرار داده است.

داده‌های گروه CME اکنون نشان می‌دهد که اکثر سرمایه‌گذاران برای افزایش 0.5 درصدی در سپتامبر در نظر گرفته‌اند که نرخ‌ها را بین 2.75 تا 3.0 درصد قرار می‌دهد.

در روز چهارشنبه، ارزش دلار بر اکثر فلزات مهم دیگر تاثیر گذاشت، به طوری که معاملات آتی نقره و پلاتین هر کدام از 2 درصد کاهش یافتند.

در میان فلزات صنعتی، معاملات آتی مس در لندن پس از افت 1.1 درصدی در روز سه شنبه با 0.6 درصد کاهش به 7775.50 دلار رسید. نیکل فیوچرز 8 درصد سقوط، و به شدت سودهای اخیر را تثبیت کرد، در حالی که آلومینیوم 1.7 درصد کاهش یافت.

فلزات صنعتی، به‌ویژه مس، در این هفته تحت تأثیر داده‌های ضعیف تولید از سراسر جهان قرار گرفتند. با کاهش مداوم فعالیت‌های اقتصادی در سال جاری، چشم‌انداز قیمت فلزات همچنان ضعیف است.

فلزات گرانبها



notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین