خبر

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، طلای نقطه‌ای رشد خود را به 1787.99 دلار در هر اونس افزایش داد که بالاترین میزان در نزدیک به یک ماه گذشته بود، اما بیشتر رشدهای روزانه را کاهش داد و در حال حاضر در حدود 1776 دلار است. دارایی‌های امن در نیمه اول روز با بدترشدن حال و هوای بازار، افزایش یافت. تنش‌ها بین چین و آمریکا به دلیل سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، بر ترس از رکود و تورم افزود.

تقاضا برای ایمنی پس از افتتاح وال استریت کاهش یافت، زیرا شاخص‌های ایالات متحده توانستند از پایین‌ترین سطح اولیه خود جهش کنند و اکنون معاملات مختلط است. با این وجود، سخنرانان فدرال رزرو ایالات متحده تصویری غم‌انگیز را ترسیم کردند. چارلز ایوانز فدرال رزرو شیکاگو خاطرنشان کرد که فشارهای تورمی ممکن است در حال گسترش باشد و نرخ بیکاری می‌تواند به حدود 4.25 درصد افزایش یابد، اما افزایش 50 واحدی نرخ بهره در سپتامبر را منطقی دانست.


در همین حال، بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده افزایش یافت. بازده اوراق 10 ساله خزانه‌داری در حال حاضر 2.66 درصد است در حالی که سود اوراق 2 ساله به 3.01 درصد افزایش یافته است. منحنی بازده اکنون معکوس‌ترین منحنی از سال 2000 است.

چشم‌انداز فنی کوتاه‌مدت قیمت طلا

نمودار کوتاه‌مدت قیمت طلا

جفت XAU/USD از بالاترین سطح ذکرشده عقب نشینی می‌کند و پس از گذشت مدت کوتاهی از خط روند نزولی روزانه از بالاترین قیمت 1,857.49 دلاری، عبور کرد. از نظر فنی، نمودار روزانه نشان می‌دهد که اندیکاتورها حرکت مثبت خود را از دست داده‌اند و در سطوح مثبت ثابت شده‌اند در حالی که فلز به بالاتر از SMA-20 ادامه می‌دهد. به طور کلی، بدون توجه به عقب نشینی احتمالی، ریسک به سمت صعودی باقی می‌ماند.

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که XAU/USD بالای 200-SMA خفیف نزولی باقی می‌ماند که پشتیبانی روزانه را فراهم می‌کرد، در حالی که 20-SMA دقیقاً در زیر آن بسیار بالاتر است. از سوی دیگر، شاخص‌های فنی در سطوح مثبت کاهش می‌یابند که منعکس‌کننده‌ی آخرین لغزش هستند، اما از تایید یک حرکت دیگر به سمت جنوب عقب‌نشینی می‌کنند.

سطوح پشتیبانی: 1.768.90 1,758.25 1.745.33

سطوح مقاومت: 1,789.85 1,803.00 1,814.25

notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین